23 Jun 2009

Kes bomoh : Saya dipanggil beri keterangan di IPD Ipoh hari ini.

Saya telah dipanggil melalui satu surat rasmi yang dihantar melalui fax oleh IPD Ipoh dengan ditandatangani oleh Ketua Bahagian Siasatan Jenayahnya, DSP Glenn Sinnapah. Tajuk surat " Siasatan bersabit Kg. R$apat RPT 2088/09" bertarikh 17 Jun 2009.

Jam 10.00 pagi ini saya telah membuat temujanji dengan pegawai penyaiasat yang ditugaskan untuk mengambil keterangan saya bagi membantu siasatan dibawah seksen 112 Kanunu Prosuder Jenayah (KPJ). Saya juga dimaklumkan kes ini ada kaitan dengan Akta 500(Fitnah).

Insya Allah saya akan bertanggung jawab dengan segala kenyataan saya sebelum dari ini berkaitan kes bomoh tersebut dan saya akan memberikan keterangan yang sewajarnya bagi membantu pihak keselamatan dalam kes ini.

8 ulasan:

zackeye berkata...

Insya Allah semuanya akan selamat. Yang hak akan timbul dan yang batil akan tenggelam.

Tanpa Nama berkata...

berani kerana benar...!

Tanpa Nama berkata...

bomoh dan melayu x boleh dipisahkan..

Tanpa Nama berkata...

saya dpt tahu blog YB ni selepas membaca suratkhabar yg melapurkan kes bomoh ni... terus saya melayari blog YB

Bulan Penuh 2012 berkata...

Salam ziarah,

semoga Allah bersama tuan.

Terima kasih.

Bulan Penuh 2012

Tinta Hitam berkata...

tiada apa tindakan sususlan akan di buat.Panglian ke IPD tu cuma soal siasat yg tidak akan diambil tindakan

Tanpa Nama berkata...

Ceritalah. Semoga kita semua dapat pengajaran .

hairan berkata...

polis kita nih rajin betul panggil org2 yang menolong memberi maklumat. Nampak sangat mereka ini bertambah malas, semuanya nak kena tunggu org buat laporan. Kalo tak sokong kerajaan lagikkk la rajin di panggilnya.

Saya berharap polis kita satu masa nnti aku lbih bertanggungjawab kepada rakyat jelata yang selalu di rundung malang.

doa saya semoga yb akan diberi kekuatan