10 Oktober 2009

WAWANCARA BERSAMA TERAJU PUTERA UMNO BANYAK YANG BOLEH DIPERTIKAIKAN

Email : Zamri Keciks
By : Roslan Sms


Dalam laman web Agendadaily dihttp://www.agendadaily.com/ dimuatkan wawancara eksklusif bersama Ketua Putera Umno yang baru ditubuhkan iaitu Abdul Azeez Abdul Rahim. Putera Umno, iaitu Biro dari Pergerakan Pemuda Umno ini diberikan tugas menawan anak-anak muda sekitar 18 hingga 25 tahun dan mereka ini mahu dilatih dan diberikan pendedahan agar menjadi instrument kearah mencapai cita-cita Malaysia maju pada tahun 2020.

Menurut seorang sumber yang menghubungi kami sebahagian besar dari jawapan Azeez terhadap wawancara ini adalah bohong dan palsu belaka. Menurut sumber tadi sesiapa yang tidak mempercayainya bolehlah melakukan siasatan sendiri samada melalui pendaftar syarikat ataupun mana-mana pihak yang berkaitan.

Beliau memberi contoh Azeez ada berkata:

Itulah mulanya saya berjaya sehinggalah saya dapat jual kereta pada mat salleh dan saya ada 7 showroom . Saya ada di tapak Gaint Kelana Jaya sekarang, jalan Kelang Lama dan dalam Subang Parade, itu ada jual kereta mewah.

Di dalam Subang Parade tidak ada showroom kereta. Kalau ada pun berkala pada musim-musim tertentu, tidak ada showroom yang kekal. Takkanlah Azeez nak mendakwa showroom seumpama itu sebagai sebahagian dari kononnya 7 showroomnya itu.

Satu lagi pembohongan yang lebih serius (dalam wawancara itu) adalah:

Kemudian saya beli syarikat Almarhum Sultan Selangor iaitu syarikat Wilayah Arm, setelah maju dalam berniaga, saya mula memberi bantuan kepada mereka yang tidak bernasib baik, pada rumah anak yatim, badan kebajikan, sekolah agama, sekolah anak yatim, Belia 4B, Pandu Puteri

Menurut sumber syarikat tersebut bukannya milik Almarhum Sultan Selangor, tidak masuk akal Almarhum Tuanku memiliki sebuah syarikat sedemikian rupa. Barangkali pemilik lesennya adalah kerabat di raja Selangor tetapi BUKAN Almarhum Sultan, mengapa Azeez menjual nama Almarhum dalam hal ini? Dan Azeez tidak pula memberitahu yang syarikat itu kemudiannya telah beliau jual dan kini pemiliknya bukan lagi beliau!

Dan lebih serius lagi Azeez mendakwa:

Sejak dulu lagi saya memberi sumbangan dan bantuan, kemudian saya sambung belajar, saya buat Masters di sebuah Universiti di Amerika

Menurut sumber Azeez tidak pernah memasuki mana-mana universiti di Amerika apalagi berjaya mendapatkan ijazah sarjana di sana.

Dalam wawancara ini Azeez turut berkata:

Sesuatu yang salah tetap saya kata salah, haram tetap haram halal tetap halal prinsip saya jelas, saya tidak mahu kerana kawan saya nak pusing cakap, itu saya tak mahu! Bagi saya apa mak cakap adalah benar belaka.

Dan dalam hal ini berdasarkan kenyataan sumber sebagaimana yang telah dinyatakan, tidaklah salah kalau kita mula meragui kenyataan Azeez di atas. Kalau yang salah itu benar-benar salah, maka banyak yang perlu diperbetulkan oleh Azeez dan sedih melihatkan Umno akan menyerahkan nasib anak-anak muda kepada seorang yang kredibilitinya sangat-sangat dipertikaikan.

Kesimpulannya renunglah apa lagi kata Azeez dalam wawancara itu:

Pak Lah ke sana sini menyebut Islam Hadhari, yang faham siapa, ketua bahagian pun ada yang tak faham, apatah lagi akar umbi, jadi peluang yang berikan pada saya ini akan dipergunakan dengan sebaik-baiknya, saya akan pergi ke akar umbi untuk menterjemahkan apa itu mari bekerja bersama saya bukan untuk saya.

3 ulasan:

Guru Tajwid berkata...

Kalaulah benar apa yang dikatakan oleh sumber tersbut, memang malanglah nasib anak-anak muda kita.

putraminang berkata...

SEKALI TENGOK AZEEZ NI DEN NAMPAK MACAM KADIR @ KADIAQ, MB PUAKA TU JE... MCM ADIK ABANG 2X5.
JENIS PUTAQ JUGAK

Tanpa Nama berkata...

teraju tiga perlu di terus kan kerana mereka membela nasib masarakat yang menyertai simpang traju tiga ini. masyarakat harus tahu betapa penting kaum yang membela nasib kaum mereka sendiri.teraju tiga berbeza dengan jalan rakan seperjuangan kita iaitu perkida malaysia.perkida telah jauh menyimpang dari landasan mereka. mereka telah menjalankan konsep mengutip wang perlindungan yang ingin berniaga di kawasan mereka. adakah ini caranya kita membela nasib kaum melayu...? cuba anda fikirkan sejenak.tidakkah konsep yang mereka jalan kan itu sama seperti ALONG..? ini kah yang diperjuangkan oleh mereka..? sudahlah baliklah ke pangkal jalan sebelum anda tidak diterima masyarakat. ingatlah perjuangan nenek moyang kita dahulu menentang penjajah untuk mendapatkan kemerdekaan, renungkanlah. hndakkah anda dijajah semula, cuba kita fikirkan negara-negara lain telah pesat membangun,negara apa yang ada..? mat rempit, bohsia, bapuk..? sedar lah wahai melayu dunia ini telah tua wahai kaum ku, kembalilah kamu ke pangkal jalan. jangan leka dibuai dengan permainan syaitan. bangunlah bersaing dengan kaum cina india dan sewaktu dengan nya.. SEDARLAH WAHAI MELAYU.