19 Februari 2010

Zambry menyibuk dan sudah kering modal.

4 Rabiul Awal 1431H.

Menteri Besar Mahkamah, Dr. Zambry Abd. Kadir nampaknya sudah kering modal untuk jaga partinya sendiri dan kerajaan kudeta Perak dengan menyibuk tidak tentu pasal mengenai parti orang lain. Kelmarin dia mengeluarkan komen dengan berkata ia percaya Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin bercakap benar apabila mendakwa wujudnya 'firaun kecil' yang mempunyai agenda berbahaya membawa Malaysia keluar daripada kerangka Perlembagaan Persekutuan.

Zambry mengandaikan Zulkifli sebagai orang dalam dan semestinya mempunyai asas kukuh sebelum membuat dakwaan seumpama itu. Namun tahukah dia Zulkifli sekarang adalah "spesisi yang hampir pupus" yang sedang menunggu sesuatu keputusan yang sewajarnya dari Jawatankuasa Displin PKR tidak berapa lama lagi.

Atau kenyataan ambil hati sebagai pinangan kepada Zul untuk jadi bebas atau jadi BN terus. Ambillah Zambry, kerana Zul bagi saya sudah tidak ada tempat lagi dalam PR dimasa akan datang.

Sebenarnya saya tidak mahu mengulas apa yang diperkatakan oleh Zulkifli, namun saya mula hairan kenapa Zambry beria-ia sangat ingin memberi komen mengenai pergolakan rumahtangga orang lain. Sedangkan dalam UMNO dan BN lagi banyak "firaun" malah "besar-besar semuanya".

Tahukah Zambry bahawa rumahnya sendiri adalah rumah yang dicuri dan dia naik curi ikut pintu belakang. Banyak masalah yang tidak terjawab di Perak dan suasana politik di Perak sebenarnya hambar setelah mahkamah mengesahkan rampasan kuasa yang dilakukan oleh BN pada 9 Feb yang lepas.

Pergolakan dalaman BN yang menyaksikan dua kerusi exco Kerajaan Kudeta yang belum terisi sebenarnya masalah yang lebih besar dari Zul Kulim.

Atau masalah katak yang terus berkokok minta hujan "duit" , kalau tidak aku lompat lagi !, itulah yang lebih penting dan kerana katak inilah BN boleh ada kerajaan kudeta di Perak.

Dari jaga Zul Kulim harap Zambry jaga dulu orang Perak dan katak-katak emas itu. Macam yang "lu" buat beberapa hari lepas iaitu mengadakan sambutan Hari Raya Cina sebagai tanda menggelabah dan mempolitikkan perayaan demi politik sempitnya yang makin sempit.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam, mencelah sikit ye, lagi-lagi dok cite pasal berok hitam dengan kambing gurun yang tak de harga diri ni, zambry black, lu jangan le dok buat lawak bodoh 1Malaysia, lu ni MB yang dipilih oleh Mahkamah 1Malaysia, dah tentu le keputusan boleh kat lu, lu buat le keje lu, lu punya janji kat pesara-pesara tentera pun belum lu tunaikan lagi, mana janji-janji lu nak bagi tanah kat pesara-pesara tentera, senyap je sampai hari ni, dah le muka lu hitam macam orang negro kat conggo, lu punya janji macam janji tamil naidu,penipu, pembelit, penyangak and semua-semua yang seangkatan dengannya, pigiraaaaaah black

Tanpa Nama berkata...

Saudara, kalau baca daripada tulisan saudara mungkin benar zambry menyibuk hal parti orang lain tetapi selalu apabila kita menunjuk kepada orang lain 4 jari kearah kita, maksudnya saudara pun menyibuk parti orang lain apasal. Itu sebab kita kena cermin diri kita dulu sebelum nk mengata org lain....wallahualam

Tanpa Nama berkata...

Ada jugak orang yang masih menyokong si Zambry ni ya. Kesian...