19 Februari 2010

KJ nafi jumpa PM kerana 'krisis' Pemuda

4 Rabiul Awwal 1431H

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin menafikan bahawa pemimpin pergerakan tersebut dipanggil menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini ekoran dakwaan berlakunya pergolakan dalaman.

"Perjumpaan dengan perdana menteri ini hanyalah kebetulan selepas berlakunya beberapa perkara dalam Pemuda Malaysia. Kita tidak membangkitkan isu tersebut.

"Hari ini kita bincang hala tuju Pemuda. Soal mesyuarat Pemuda sebelum ini tidak berbangkit. Kami (anggota Pemuda) bersatu-padu," katanya selepas mengetuai pertemuan dengan Najib di Putrajaya petang ini.

Khairy diminta mengulas spekulasi tersebut selepas sebuah portal berita hari ini yang melaporkan, dakwaan 'pergolakan' dalaman Pemuda Umno akan dibangkitkan dalam pertemuan dengan Najib hari ini.

Selepas pertemuan hampir dua jam itu, Khairy berkata, Najib sebagai presiden Umno juga sekali lagi menafikan terdapat krisis kepercayaan terhadap kepimpinannya.

"Tiada kena mengena dengan mesyuarat exco yang lepas. Ini bukan pertemuan untuk menghentikan krisis sebab memang tiada krisis," tegasnya yang juga ahli parlimen Rembau.

Sementara itu, dalam pertemuan itu juga, Khairy berkata, Najib memintanya "mendapatkan idea-idea daripada golongan pemuda untuk disalurkan kepada kerajaan."

"Perdana menteri ulangi dalam mesyuarat tersebut, zaman kerajaan tahu segalanya sudah tamat," katanya.

Sehubungan itu, tambahnya, pihaknya akan menggerakkan agenda tersebut dengan secepat mungkin, dijangka dalam tempoh dua atau tiga bulan.

Harakahdaily.net/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

(Apo nak dikato - Ito Blues Geng)

poie rombau
naik besikal
tongah hari
tongah paneh
apo dayo motong gotah
apo nak dikato
taik idung bertambah masin
kek pokan rombau

kobau banyak
pokan rombau
harga kipas
tinggi sekali
apo dayo tak leh nolong
apo nak dikato
maso dopan poletik ekau
tak tentu halo

sabo jang, sabo