18 April 2010

Drs. Khalil : Rangka strategi hadapi musuh Pakatan Rakyat.

3 Jamadil Awal 1431H.

Drs. Khalil melancarkan Tabung Pembinaan Markaz sempena Muktamar Agung PAS Kawasan Tapah.



TAPAH : Muktamar sebagai medan untuk mencari formula dan merangka strategi bagi menghadapi musuh utama Pakatan Rakyat iaitu UMNO/BN. Elakkan dari masalah dalaman dan tumpukan kepada gerak kerja parti kerana Pakatan Rakyat bukan sahaja berdepan dengan UMNO/BN tetapi juga 'komponen' mereka yang tidak rasmi seperti SPR, media massa, PDRM, SPRM dan lain2 badan2 kerajaan yang sering di gunakan untuk meyusahkan Pakatan Rakyat.Demikian antara ucapan Ketua Penerangan PAS Perak, Drs. Khalil Idham Lim semasa merasmikan Mesyuarat Agung PAS Kawasan Tapah Sabtu lepas.

Muktamar itu juga mencatat sejarah apabila buat pertama kalinya Muktamar kawasan di adakan dalam Kompleks Tarbiah sendiri. Walaupun pembinaannya masih sekitar 90% siap, namun dengan semangat baru semua perwakilan kelihatan gembira kerana bermuktamar di atas tanah sendiri setelah sekian lama menanti kompleks tarbiah sendiri.

Selain semua Jawatankuasa PAS Kawasan dan perwakilan dari dewan dan cawangan, turut hadiri ialah wakil dari Dewan Himpunan Penyokong PAS yang di ketuai oleh Saudara Appalasamy dan beberapa org pemerhati di kalangan kaum India. Ketua Cabang PKR Tapah dan Pengerusi DAP Tapah serta beberapa pimpinan dan pemerhati Pakatan Rakyat juga turut hadir dalam sesi perasmian.

YDP PAS Kawasan menyampaikan cenderamata.

Drs. Khalil Idham Lim menyampaikan ucapan perasmian.

Bergambar dengan AJK PAS Kawasan Tapah.


ADUN titi Serong yang baru sihat dari demam denggi juga sempat berseloroh apabila mengingatkan hadirin agar berhati-hati dan menjaga persekitaran kediaman dan tempat tinggal agar bersih dari tempat pembiakan nyamuk aedes.

Beberapa usul telah bawa dan di bahaskan oleh para perwakilan yang hadir dalam suasana cukup harmoni walaupun cuaca agak panas di sebelah petangnya.

Kompleks Tarbiah PAS Tapah masih memerlukan bantuan dari segi kewangan dan material bagi menyempurnakan fasa ke 2 pembinaannya yang sedang rancak di jalankan. Bagi memenuhi hasrat itu Drs. Khalil telah diberikan penghormatan untuk melancarkan kutipan Dana untuk menyelesaikan pembinaan markaz tersebut.

Dalam ucapan yang berasingan YDP PAS Tapah, Saudara Abd.Rahim Nordin mengucapkan terima kasih kepada semua perwakilan yang hadir. Beliau juga mengucapkan tahniah kepada semua yang mengambil bahagian dalam sesi perbahasan dan meminta agar di masa akan datang mutu perbahasan dapat di pertingkatkan lagi dengan fakta-fakta dan maklumat-maklumat yang menyokong isi perbahasan.

Beliau juga mengingatkan kepada semua perwakilan agar tumpukan kepada gerak kerja dakwah dan pilihanraya dan meminta pihak pemuda agar lebih aktif mendekati golongan muda dengan aktiviti-aktiviti yang lebih bermanfaat seterusnya mendekatkan mereka dengan PAS dan Pakatan Rakyat.

Sumber berita : http://dppktapah.blogspot.com/

Tiada ulasan: