18 Jun 2010

Nga : Khesvinder digesa meletakkan jawatan

4 Rajab 1431H.

IPOH, 16 Jun :- Sesuai dengan demokrasi, Khesvinder mesti meletakkan jawatan dan kosongkan kerusi dan biarlah rakyat Malim Nawar memilih semula, demikian antara kenyataan Pengerusi DAP Perak yang juga ADUN Pantai Ramis, YB. Ng Kor Ming dalam sidang media yang idadakan di Wisma DAP disini.

Hadir sama dalam sidang akhabr tersebut ialah ADUN Tronoh, YB. V. Sivakumar, ADUN Titi Serong, Drs. Khalil idham Lim, ADUN Keranji, YB. Chen Fook Chai, ADUN Buntong, YB. V. Sivabramaniam dan ADUN Mengelembu, YB. Lim Phek Her.

Nga juga menafikan dakwaan Khesvinder yang mendakwa DAP Perak tidak menjaga kebajikannya dan tidak ada peruntukan , malah katanya dakwaan tersebut tidak masuk akal kerana seseorang ADUN dipilih bukannya untuk peruntukan .

Menjawab dakwaan Khesvinder yang dia bersih, Nga mengesa individu berkenaan dan YB. Hamidah supaya membuat surat akaun berkanun di Mahkamah Tinggi Ipoh bahawa beliau tidak menerima wang RM 2 Juta dan hamidah tidak pernah terlibat, Jelasnya lagi sebagai seorang peguam dia sedar dan tahu kesan buat surat akaun berkanun, dan tempoh yang diberikan ialah 24 jam untuk buktikan dia bersih.

"Rakyat telah muak dengan budaya lompat, ia merugikan rakyat dan sudah sampai masanya Kerajaan meluluskan undang-undang anti lompat, rang undang-undang itu mestilah diluluskan dengan segera" Kata Nga.

Beliau juga mengumumkan keputusan DAP Perak yang bermesyuarat kelmarin mengenai penubuhan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Malim Nawar yang dipengerusiakn oleh ADUN Keranji, YB. Lim Fook Chai. Selain itu pada 25 Jun akan datang akan diadakan Ceramah di Dewan Cina Mambang Diawan dengan menampilkan penceramah terdiri dari Karpal Singh, Lim Kit Siang, dan DS. Nizar.

Nga juga mengesahkan khesvinder menghilangkan diri seperti orang lain yang lompat sebelum dari ini. Sejak isnin lepas dia telah keluar dengan dua lelaki Melayu. apabila Yb. Chen melawat rumahnya hanya terdapat kereta isteri Khesvinder, dalam keadaan rumahnya yang gelap. panggilan dibuat, kali pertama dapat tetapi tida ada jawapan dan kali kedua talifon telah ditutup, jelas Nga.

Nga juga mendedahkan bahawa Selepas PRK Sibu kereta Khesvinder telah ditarik oleh bank dan telah dibantu oleh ADUN Titi Serong dengan ikhlas atas sifat sebagai rakan sebanyak RM 3500 untuk mendapatkan kembali keretanya, selain itu Nga juga mejelaskan sebnyak 2 kali dia memberi bantuan RM 500 setiap kali kepada Khesvinder. Kerana itu beliau melahirkan kekesalan dan rasa sedih bila Khesvinder mengatakan bahawa kita tidak pernah menolongnya, jelas Nga.

Tiada ulasan: