18 Oktober 2010

Drs. Khalil : Kebajikan DUN Titi Serong tetap diteruskan.

10 zulkaidah 1431H.
Hafizi Pauzi

TITI SERONG, 17 Oktober:- Tugas Pejabat Pusat Khidmat untuk memberi bantuan dan kebajikan kepada rakyat tetap diteruskan seperti biasa, agenda kebajikan rakyat tetap menjadi perkara pokok, walaupun kerajaan negeri Perak tidak lagi di bawah Pakatan Rakyat, demikian menurut ADUN Titi Serong , Drs. Khalil Idham Lim yang juga merupakan Ketua Penerangan PAS Perak semasa ditemui disini.

Menurutnya dengan sokongan pelbagai pihak dan masyarakat yang prihatin, sumbangan yang diterima telah banyak membantu kerja-kerja kebajikan di DUN ini.

Beliau ditemui untuk menjawab desas desus yang disebarkan oleh pihak tertentu mengenai pejabat Pusat Khidmatnya yang telah ditutup sejak kerajaan Pakatan Rakyat perak jatuh pada Januari 2009.

"Sejak rampasan kuasa sehinggalah sekarang pejabat saya masih berfungsi sebagaimana biasa, cuma yang tiada adalah peruntukan kerajaan negeri yang dikuasai oleh BN, oleh itu pandai-pandailah pihak kami dan dengan bantuan dari PAS Kawasan Parit Buntar untuk meneruskan kerja-kerja kebajikan" Tegasnya.

Selain itu beliau menyatakan pejabatnya setiap hari dikunjungi oleh penduduk DUN Titi Serong yang mengadu masalah masing-masing disamping mengadakan lawatan langsung ke lokasi tertentu sekiranya menerima aduan rakyat.

Ditanya apakah program yang masih berbaki untuk tahun 2010, beliau menyatakan terdapat 2 program besar yang berada dalam perancangan Pejabat ADUN , namun beliau tidak mahu menjelaskan secara khusus apakah bentuk programnya.

"Tunggulah kalau sampai masa media akan siarkan beritanya nanti" katanya.

Dengan sokongan rakyat yang terus menerus, Drs. Khalil yakin, rakyat inginkan perubahan yang lebih besar lagi selepas ini iaitu melihat Pakaran Rakyat kembali berkuasa di Perak dengan kemenangan yang lebih besar,

Berhubung dengan Pusat khidmat ADUN Pakatan Rakyat Perak yang lain beliau menjelaskan semua Pusat Khidmat mereka berfungsi seperti biasa.

“saya mengajak agar seluruh Ahli Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat mengiatkan lagi usaha dengan program mendekatkan diri dengan rakyat supaya rakyat kenal dengan lebih rapat lagi siapakah pemimpin meraka”.

Tiada ulasan: