26 Mac 2011

Kezaliman dan kemungkaran BN mesti dihentikan segera.

21 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -.
Oleh : :Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 25 Mac : ADUN Titi Serong, YB Drs. Khalil Idham Lim menegaskan bahawa BN tidak ambil cakna dan peduli apakah itu yang dikatakan keadilan untuk dinikmati bersama dengan seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira agama dan bangsa.

“BN nampaknya tidak berusaha untuk beri peluang kepada rakyat bagi menikmati manfaat dari kekayaan hasil negara secara adil dan saksama tanpa mengira agama dan bangsa ” katanya ketika ditemui di sini.

Tambahnya BN selama memegang teraju pemerintahan negara telah meletakkan parti itu terus berada dalam kezaliman .

“BN bukan sahaja zalim terhadap rakyat yang tidak menyokongnya bahkan mereka zalim terhadap diri mereka sendiri apabila nikmat kekayaan negara dinafikan juga untuk penyokong mereka sindiri" katanya

Bila ditanya apakah punca sebenar keadaan itu boleh berlaku , beliau menegaskan antaranya disebabkan perjuangan UMNO dan BN yang tidak bersandarkan kepada dosa dan pahala.

“Perjuangan UMNO menafikan aspek ajaran Islam iaitu pahala dan dosa yang yang memberi impak syurga dan neraka, walaupun disebut ianya adalah pemanis mulut sahaja” jelasnya.

YB Khalil yang juga Ketua Penerangan PAS Perak menjelaskan, sedangkan Nabi Muhammad SAW sebagai tauladan sejagat telah menghuraikan Islam secara lengkap termasuklah dalam soal politik dan pemerintahan negara.

"Justeru PAS mengambil wadah politik bagi menyampaikan dakwah kepada sesiapa sahaja yang cenderung menyokong gerakan islam di Malaysia dengan hasrat melahirkan sebuah negara yang ditadbir secara lebih baik tanpa menggadai prinsip-prinsip Islam yang selama ini diperjuangkan" jelasnya

"Halatuju PAS itu telah dihormati dan diterima oleh rakan lain dalam Pakatan Rakyat "katanya

Melihat dari aspek Perak untuk kembali merampas semula kerajaan negeri dari BN, beliau yakin bahawa agenda membela rakyat dengan janji pengagihan kekayaan negeri dengan saksama tanpa mengira agama. dan bangsa akan dijadikan agenda utama.

“Pakatan Rakyat Perak komited dan konsisten dengan agenda membela rakyat, agenda ini tiada dalam perjuangan BN, katanya lagi.

Menyentuh perkembangan mengenai isu "video lucah" beliau melahirkan rasa kesal dan malu dengan tahap mentaliti dan pengamalan politik kotor dalam negara Malaysia.

“Perkembangan terkini politik tanah air menyaksikan BN sudah hilang pertimbangan untuk memikirkan sesuatu yang lebih penting untuk rakyat" katanya

"Sepatutnya mereka mesti menggunakan segala sumber dan masa yang ada untuk memikirkan dasar-dasar yang mesra rakyat dalam segenap aspek dan keperluan" jelasnya.

"Nampaknya pemimpin BN menghabiskan masa dan tenaga untuk burukkan pimpinan Pakatan Rakyat yang amat jelas ia sengaja direka dengan niat jahat mereka"tegasnya

Baginya rakyat mestilah memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat bagi menghentikan segala kemungkaran dan kezaliman yang dilakukan sekian lama oleh pemimpin BN dengan segera.

“Rakyat perlu menyokong gerakan kebangkitan bagi menyingkir kemungkaran dan kezaliman yang dilakukan sekian lama oleh pemimpin BN pada PRU akan datang” tegasnya.

Tiada ulasan: