26 Jun 2011

Kenapa wang KWSP menjadi mangsa ?

24 Rejab 1432H. [MOD] -
Kenyataan Media
Pejabat ADUN Titi Serong.

Saya sifatkan Najib kini telah menjadi pengkhianat kepada rakyat apabila melantik Isa Samad sebagai Pengerusi Felda dan Felda yang kini telah meminjam RM6 bilion dari KWSP yang merupakan wang rakyat.

Sebelum ini apabila Isa Samad yang diketahui umum bahawa dirinya sendiri punyai rekod tidak bersih atas kesalahan rasuah yang telah disabitkan terhadapnya sebelum ini, tetapi pemimpin umno bn cuma menutup mata terhadap isu ini dengan mudahnya menerima perlantikan Isa ke jawatan penting itu..

Saya katakan bahawa Najib pengkhianat rakyat, dahulu cash money Felda lesap sejak beliau (Najib) ambil alih Felda, sekarang sudah lantik Pengerusi baru dengan kuasa dan perkenan Najib Felda nak baham duit KWSP pula dengan olahan ayat pinjam.

Saya mempersoalkan kemana dan apa tujuannya wang sebanyak itu dipinjam ?

Media sebelum ini telah melaporkan bahawa Wang Felda telah susut sebanyak RM2.75 bilion dalam masa 5 tahun. Pada tahun 2004 iaitu tahun Datuk Seri Najib mengambil alih Felda wang Felda ada RM4.08 bilion telah mengucup kepada RM1.35 bilion pada tahun 2009.

Kita tahu Felda mengalami kerugian demi kerugian seperti yang di dedahkan oleh NGO ANAK dan juga Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kenyataannya yang meyebut bahawa kerugian pelaburan di seberang laut oleh Felda dalam tempoh 2007 hingga 2010 itu berjumlah hampir RM500 juta.

6 biilion adalah wang rakyat yang dikumpul sekian lama dalam KWSP, mana boleh dipinjamkan kepada pihak lain sesuka hati, sepatut nya Najib ber berbincang dan tanya pandangan rakyat, apa maknanya rakyat didahulukan jika pinjam dulu baru umum, itupun setelah berita ini didedahkan oleh media rakyat.

Kenapakah Jika Isa Samad tidan membuat pinjaman melalui mana-mana bank di Malaysia dan wang KWSP dijadikan mangsanya.

Hal ini jadi berlaku kerana pemimpin yang tidak bertanggungjawab, wang rakyat dimanipulasi sewenang-wenangnya tanpa mengambil kata sepakat dari mejoriti pencarum KWSP iaitu rakyat.

Rakyat Malaysia telah diperkuda UMNO BN selama 52 tahun, maka oleh sebab itu mereka (UMNO-BN) rasa tidak mengapa jika buat sesuatu yang menyalahi nilai hak rakyat dan bagi mereka kuasa sebagai pemerintah akan terus berada ditangan UMNO BN serta selesa memerintah walaupun dengan cara yang zalim.

Justeru berita ini perlu disampaikan kepada rakyat untuk menumbangkan UMNO BN di Putrajaya pada PRU13 nanti.

DRS. KHALIL IDHAM LIM
PARIT BUNTAR, 26 Jun 2011.

Tiada ulasan: