23 Julai 2012

Pakatan berhimpun sokong ambil alih SYABAS

3 Ramadhan 1433H. [MOD] -

Sekumpulan 100 orang penyokong kerajaan negeri Selangor berhimpun di hadapan pejabat Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) di Shah Alam hari ini sebagai sokongan kepada kerajaan negeri untuk mengambil alih pemegang konsesi air tersebut.

Beberapa pemimpin Pakatan Rakyat, termasuk ADUN Sri Muda Shuhaimi Shafiei dan MP Shah Alam Khalid Samad memimpin perhimpunan yang bermula jam 12 tengahari itu.

Selain pemimpin parti Pakatan Rakyat, turut hadir dalam perhimpunan itu adalah wakil Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan pemimpin Gabungan NGO Selangor.

Kumpulan berkenaan membawa kain rentang dengan slogan "Kembalikan air kepada rakyat", "Hentikan catuan air", dan "Pecat Tan Sri Rozali Ismail".

Satu memorandum turut diserahkan kepada wakil SYABAS dalam perhimpunan berlangsung selama kira-kira 45 minit itu.

Memorandum tersebut, yang diterima oleh pengarah eksekutifnya Ismail Hashim, menggaris tujuh perkara yang antara lainnya membantah cadangan SYABAS untuk mencatu bekalan air.

Memorandum itu juga menuntut supaya SYABAS berhenti daripada mensabotaj kerajaan negeri Selangor dalam isu bekalan air.

Memo berkenaan juga menyatakan bantahan keras ke atas pembinaan Loji Langat 2.

malaysiakini/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SEBARANG CUBAAN JAHAT,FITNAH UMNO UNTUK MENJATUHKAN NEGERI2 DIBAWAH PAKATAN MESTI DITENTANG .CARA TERBAIK KALU MU NAK WAHAI UMNO / BN IALAH MELALUI PILIHAN RAYA BERSIH . JANGAN KAMU KUTIP PENDATANG ASING DAFTAR DALAM DAFTAR PEMILIH UNTUK MENANG . TU CARA SALAH DAN MEMBERI TARAF KERAKYATAN CARA INI MENGGUGAT KESELAMATAN NEGARA. SAYA MENYERU SEMUA RAKYAT MALAYSIA MENOLAKNYA.