10 September 2012

Sabotaj: PAS tidak serupa dengan Umno

23 Syawal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: PAS tidak perlu menyingkirkan mana-mana ahlinya sebagaimana yang ingin dilakukan Umno, memandangkan semua ahli PAS bersatu padu dan tidak pernah mensabotaj ahli sendiri.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad (gambar) menegaskan dengan semangat perpaduan yang ditunjukkan ahli parti itu selama ini, isu sabotaj di kalangan ahli-ahlinya tidak pernah berlaku.

Keadaan itu, katanya berbeza dengan Umno yang kini bimbang dengan ahli-ahlinya yang berkemungkinan melakukan sabotaj sehinggakan timbalan presiden parti melayu itu terpaksa mengeluarkan kenyataan untuk menyingkirkan ahli yang cuba mensabotaj parti.

"Kenyataan itu jelas menunjukkan Umno mengalami krisis dalaman sehinggakan terpaksa melakukan kaedah 'bulldozer' dengan menyingkirkan ahli mereka. Manakala, bagi pihak PAS, kita tidak perlu mengeluarkan dan mengambil langkah serupa seperti Umno," tegas beliau ketika ditemui di majlis hari terbuka PAS, di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, semalam.

Beliau berkata demikian ketika ditanya pemberita sama ada PAS akan mengambil langkah serupa seperti Umno untuk menyingkirkan mana-mana ahlinya yang cuba mensabotaj parti.

Sebelum itu, Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilaporkan berkata Umno akan menyingkirkan ahlinya yang cuba mensabotaj parti itu.

Dalam pada itu, Khalid berkata PAS bersama-sama Pakatan Rakyat sudah bersiap-sedia bagi menghadapi pilihan raya umum sejak akhir tahun lalu.

"Kita hanya menunggu perdana menteri untuk membubarkan parlimen. Kita sudah lama bersedia. Namun, memandangkan tempoh sudah semakin singkat, maka kita kini akan mevmasuki gear lima bagi tujuan itu," tegas beliau yang optimis dengan kejayaan Pakatan Rakyat pada PRU ke-13 akan datang.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: