30 Mac 2013

"Tidak siuman" : 2 Markaz PAS disimbah cat di Kuala kangsar

18 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -

KUALA KANGSAR ; Kehangatan bahang kempen PRU ke 13 makin terasa bila Markas Pilihanraya PAS Zon Manong yang terletak di Pekan Manong dan Pondok Panas PAS Cawangan Kg. Gua disimbah dengan cat merah oleh pihak tidak bertanggung jawab awal pagi tadi.

Penjaga Markaz Zon Manong tersebut, Ahmad Ibrahim semasa ditemui menjelaskan bahawa dia menyedari cat tersebut yg di isi dalam plastik berisi air di lempar pada dua tempat berbeza pada sekitar jam 6.00 pagi tadi.

" Saya jangkakan ianya dilakukan antara jam 2.00 pagi hingga 6.00 pagi tadi" katanya.

Sementara itu setiausaha markaz tersebut, Mohd Khairuddin Abd Aziz yang ditemui telah mengesah kejadian tersebut dan mengatakan bahawa dia telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Manong yang terletak sekitar 100 meter dari markaz tersebut.

Bila ditanya siapakah yang melakukan kerja tidak bermoral itu, beliau menjelas kan perkara tersebut diserahkan kepada pihak polis untuk membuat siasatan dan pemantauan.

"Kami tidak mahu menuduh siapakan yang melakukan kerja ini, tetapi suka saya jelaskan bahawa jawapannya mudah sahaja termasuk budak hingusan tahu siapa yang melakukannya" katanya.

Selain itu Ketua Cawangan Kg Guar, Abd Wahab bin Mohd Safri semasa di temui mengesahkan Pondok Panas PAS Cawangannya juga dilempar dengan cat merah awal pagi tadi.

Walaupun tidak kena kepada bangunan pondok ianya didapati berserakan di atas tanah berhampiran dengan bangunan pondok panas yang telah beroperasi sekitar seminggu itu.

Sementara itu satu lawatan telah dilakukan oleh ADUN Titi. Serong yang juga AJK PAS Kawasan Kuala Kangsar bersama YDP PAS Kawasan, Dr. Raja Ahmad Iskandar untuk melihat dengan dekat kejadian di dua tempat tersebut.

Dr. Raja Ahmad Iskandar semasa di temui melahirkan rasa kesal dengan tindakan yang disifatkan tidak bertamaddun itu.

"Saya meminta semua penyokong PAS supaya bertenang dan tetap menghormati undang-undang yang sedia ada serta jangan mudah menggelabah dengan provokasi musuh" Jelasnya.

ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim memohon semua pihak menghormati markaz dan bahan kempen pihak lawan dengan menghindarkan tindakan tidak bermoral.

"Saya kira kita sudah berada ditahap yang matang dalam berkempen tetapi nampaknya masih ada pihak yang "tidak siuman" sehingga melakukan tindakan yang menyalahi undang-undang yang sedia ada" Katanya

"Saya serahkan kepada rakyat menilai atas kejadian ini dan saya telah arahkan supaya cat tersebut jangan dibersihkan untuk dijadikan kenangan sampai habis PRU ke 13" katanya lagi. 





Tiada ulasan: