10 Disember 2007

Sahabat-Sahabat Seperjuangan Di Tangkap Polis.

Saya mengikuti perkembangan siri tangkapan Naib Presiden Pas, Tn, Hj. Mohammad Sabu dan siri tangkapan lain pada 9 Disember kelmarin dengan penuh debaran. Doa dipanjatkan dari China untuk sahabat-sahabat yang telah terlibat dengan tindakan ganas Polis UMNO.



Duduk jauh apakan daya, terbayang sayalah antara yang akan memberi sokongan moral kepada yang ditangkap sekiranya saya berada di Parit buntar malam tadi. Balai Polis Jawi tempat mereka ditahan beberapa kilometer dari Parit Buntar.

Semua yang ditangkap khususnya sahabat-sahabat seperjuangan dari mereka adalah rakan baik yang cukup dikenali dengan kegigihan kerja kerja dalam jemaah selama ini di negeri perak. Contohnya Hj Abdul Rahim Md Arif, dari seorang pegawai bank akhirnya terjun secara aktif dalam kancah politik . meniti satu tangga ke satu tangga sehingga di amanahkan sebagai Bendahari PAS Perak dan YDP Gopeng. Pengarah Unit Amal Perak Zamarul Aini sangat gigih dengan kerja amal bersama pemuda setahu saya sejak melebihi 10 tahun lalu. Kami pernah bersama sama dengan anggota amal lain ke Aceh menyampaikan bantuan Tsunami Aceh. Selain itu saudara Bunyamin aktivis Pemuda Bukit Gantang, banyak masanya di gunakan untuk bersama kepimpinan pemuda khususnya di Bukit Gantang.

Semoga mereka dan seluruh ahli keluarganya diberikan ketabahan oleh Allah Yang Maha Kuasa. Lebih "Berkuasa" dari kuasa yang Pak Lah ada. Firaun dan Namrud yang begitu sombong dengan dakwah yang disampaikan oleh Nabi Allah Musa dan Nabi Allah Ibrahim, jatuh tersungkur dengan hinanya. Firaun tenggelam di Lautan Merah dan Namrud mati hanya dek seekor nyamuk. Apakah ada jaminan kepada usia yang masih tersisa yang telah digunakan untuk menzalimi sesama manusia yang menuntut dan bersuara untuk keadilan. Melainkan azab dan seksa yang sedang menunggu anda sekalian . Ingatlah doa orang yang dizalimi tidak ada pendindingnya melainkan akan dikabulkan oelh Allah SWT.

Mereka yang ditahan, Bendahari PAS Perak, Haji Abdul Rahim Md. Arif; Pengarah Unit Amal Negeri Perak, Zamarul Aini Osman; Ketua Pemuda PAS Tambun, Zairul Azrun Zainal Abidin; Ahli Jawatankuasa Unit Amal Negeri, Bunyamin Yamin dan aktivis PAS kawasan Tambun, Mat Lazim Osman.

Saya mencadangkan Kepimpinan PAS Perak supaya satu solat hajat perdana diadakan di Markaz Tarbiyah Ayer Kuning Perak dengan segera atau selewatnya pada Malam Jumaat ini untuk untuk memohon keselamatan dari Allah SWT kepada semua pemimpin PAS yang ditangkap .


Tiada ulasan: