08 Februari 2008

Khir Toyo :Selangor akan Perkenal Calon Lebih Awal

Khir Toyo mengeluarkan kenyataaan kononnya akan mengumumkan calon-calon BN Selangor lebih awal di 3 kawasan bermasalah .Satu lagi ucapam Khir yang saya sokong 100% namun saya ragui adakah benar ianya akan menjadi realiti, atau cuma omong-0mong kosong saja dari khir?




Khir di petik telah berkata bahawa BN Selangor akan cuba memperkenalkan calon-calonnya lebih awal di tiga kawasan yang dikatakan bermasalah bagi menghadapi pilihan raya umum ke-12 kali ini, kata Pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo hari ini.

Ini bertujuan supaya pengundi di tiga kawasan berkenaan dapat mengenali dengan lebih dekat lagi calon-calon BN yang dipilih, katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Mesra Rakyat dan Sukaneka di Sungai Nipah di sini.

Ditanya mengenai tiga kawasan yang dikatakan bermasalah itu, Khir yang juga Menteri Besar Selangor berkata, di antaranya ialah Sekinchan dan Sungai Pinang tetapi beliau enggan memberitahu satu lagi kawasan kerana tidak mahu menimbulkan spekulasi.

Khir berkata; “Kita nak tengok dan kita telah bincang dengan pengerusi parti kawasan terlibat (ketua bahagian) dan mereka telah bersetuju untuk menggantikan calon yang kalah atau calon yang menyebabkan kawasan itu hitam atau kelabu”.

Kita cadangkan kepada Khir jangan hanya perkenalkan lebih awal untuk 3 kawasan sahaja, namun kita minta umumkan semua calon BN lebih awal untuk seluruh negari Selangor. Paling penting tolong umumkan dimana dia mahu bertanding. Ini adalah untuk membuktikan BN benar-benar bersih dengan calonnya yang kononnya bersih?
Begitu juga BA adakah PAS dan PKR, kita akan umumkan calon-calon kita lebih awal dari sekarang. InsyaAllah kita akan buktikan calon-calon kita adalah yang berkualiti dan betul-betul bersih.

Tiada ulasan: