01 Mac 2008

Projek Gajah Putih Pancing Undi di Parit Buntar.

Sempena Piliharaya yang semakin hampir, maka keluarlah kisah-kisah yang pelik-pelik dan tidak masuk akal. Sampai anak-anak kecil pun tergelak sampai terkencing dengan berbagai cerita aneh dan lucu khususnya di Parit Buntar.


Kisah 1.

Tanah yang teletak di kawasan hadapan Pejabat Agama Daerah parit Buntar diketahui umum sebagai tanah milik sebuah pemaju perumahan terkenal di sini, tanpa segan silu tiba-tiba naik sign board mengatakan akan dibangunkan sebuah dewan serbaguna.

Kisah 2.

Katanya pada 2 Mac ini sekurang-kurangnya MB Perak dan mungkin PM dan TPM akan turun disebuah lokasi di Simpang 5 dalam program pecah tanah Hospital baru parit Buntar....hebat tu. Hari ini satu laporan polis oleh tuan tanah dibuat dibalai polis berdekatan membantah projek penimbunan tanah dalam kawasan bendang yang kononnya tempat itu lah akan dibangunkan hospital. Alasan tuan tanah adalah berkaitan pampasan dan rundingan yang belum selesai. Kebetulan anak tuan tanah seorang peguam. Tuan tanah menganggap tanahnya sudah diceroboh. mana boleh pampasan belum diterima lagi.

bersambung......

Tiada ulasan: