25 Mei 2008

ADUN Titi Serong serah kutipan untuk magsa gempa di China


Drs. Khalil menyerahkan kutipan tabung mangsa gempa China

PARIT BUNTAR, 24 Mei :- Keperihatinan kepada mangsa gempa Sichuan China di kalangan masyarakat di sekitar DUN titi Serong telah mendorong persatuan pengamal Taici mengadakan kutipan derma dikalangan ahlinya. Hasil usaha murni tersebut sebanyak RM 4920 telah berjaya dikumpul.

Dalam satu majlis ringkas yang diadakan di lapangan reakriasi Dataran Sungai Kerian pagi tadi, ADUN Titi Serong, YB. Drs. Khalil Idham Lim telah hadir bagi menyerahkan wang kutipan tersebut kepada wakil akhbar harian Guang Ming, En. Khor.

ADUN Titi Serong bersama isteri bergambar bersama ahli Persatuan Taici Parit Buntar

Dalam ucapan ringkas yang diberikan, Drs. Khalil memohon semua warga penduduk yang menggunakan kawasan tersebut untuk beriadah supaya bersabar dengan kemudahan asas yang kurang teratur terutamanya dalam hal lampu yang perlu dibuka seawalnya pada jam 6.00 pagi.

Beliau menyedari hal tersebut penting demi keselamatan pengunjung pada masa tersebut. Selain itu usaha yang dilakukan tersebut mendapat pujian dari ADUN Titi Serong.

Sambil mengalu-alukan kehadiran ke pejabatnya jika mempunyai masalah, beliau juga berjanji jika ada masayang terluang akan hadir sama mempelajari Taici.

Tiada ulasan: