25 Julai 2008

Sikap diskriminasi Umno punca muzakarah tidak diminati - Nik Aziz

KETEREH, 24 Julai :-Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendedahkan beliau tidak berminat untuk bermuzakarah dengan Umno memandangkan banyak penganiayaan yang dilakukan terhadap parti lawan.

Malah kata Menteri Besar Kelantan itu bermuzakarah dengan Umno tidak ada kesudahan dan hanya membuang masa sahaja.

?Kelantan menjadi mangsa diskriminasi pemimpin kerajaan pusat dan terbaru Kementerian Pelancongan menyekat bantuan sebanyak RM8 juta kepada negeri ini bagi membangunkan bandar pelancongan di Rantau Panjang.

Selain itu sampai sekarang pegawai kanan Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (Kada) yang bertanggungjawab bagi projek penanaman padi tidak memberi kerjasama sepenuhnya kepada kerajaan negeri,? katanya kepada pemberita selepas merasmikan masjid Sekolah Menengah Ugama (Arab) Taqadumil Ilmi dekat sini, hari ini.

Menurutnya agensi lain di bawah persekutuan termasuk Mara juga menganaktirikan penyokong bukan Umno bagi menyewa premis milik agensi terbabit.

"Baru-baru ini ada penduduk di Tanah Merah diberi borang permohonan untuk menduduki bangunan Mara, tetapi di saat-saat akhir permohonan tersebut ditolak dengan alasan penyokong pembangkang," katanya.

Tiada ulasan: