09 September 2008

Khairy si penyibuk !

Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, kelemahan kerajaan negeri itu amat ketara dengan Menteri Besarnya, Datuk Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin sehingga kini tidak dapat menjelaskan mengapa tindakan penggantungan itu tidak dilaksanakan.''Bagi saya, pakatan pembangkang di Perak sebenarnya sedang bermasalah.

Khairy berkata, tindakan menggantung tugas pegawai tinggi kerajaan termasuk ahli politik yang berjawatan menteri kerana terlibat kes rasuah adalah amalan biasa dalam kerajaan Barisan Nasional (BN).

''Ini amalan biasa di dalam BN. Apabila pemimpin kita dituduh di mahkamah mereka akan ambil cuti dan contoh yang jelas ialah pada 2004 apabila Tan Sri Kasitah Gadam mengundur diri daripada Kabinet kerana ada tuduhan rasuah di mahkamah," katanya.

Syabas kepada Khairy yang membuat ulasan mengenai negeri kami dan tumpang menyibuk walaupun nampak tidak cerdik dalam banyak hal.

Ulasan Khairy menampakkan Pemuda UMNO dan UMNO sudah kehilangan isu di Perak. Tidakkah kita sama-sama berpegang kepada prinsip seseorang itu tidak bersalah selagi mahkamah tidak menentukan dia bersalah.

Sekiranya mengantung tugas seseorang sebelum ada keputusan dan dengan alasan sekadar didakwa dimahkamah ini adalah sesuatu yang tidak betul walaupun Khairy ada mengemukakan satu contoh, namun mana dia contoh-contoh lain yang berjela-jela yang tidak disebut.

Baik sangatkah seorang yang didapati melarikan duit keluar negara dengan nilai jutaan ringgit tetapi akhirnya diangat menjadi menteri. BPR tidak pernah siasat dari mana wang sebanyak itu dikumpulkan.

Sayalah antara orang yang akan sentiasa mendokong YAB Menteri Besar Perak untuk mempertahankan prinsip 2 Exco kami yang mesti meneruskan tugasnya.

Saya menegaskan mereka di perangkap oleh pihak-pihak yang tidak bertanggung jawab demi melangsungkan hajat besar mereka untuk memporak perandakan Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak.

Sebenarnya yang bermasalah adalah UMNO bukannya kami, khususnya di Perak. Segala usaha mereka gagal . Terakhir dakyah untuk menumbangkan Kerajaan Perak pada 31 Ogos lepas ternyata meleset dan gagal.

Tajol semakin hilang taringnya, rakyat semakin tidak percaya dengan ucapan pemimpin UMNO.

InsyaAllah Ramadhan terus membawakan Rahmat, keberkatan dan keampunan kepada orang-orang yang beriman di bumi bertuah ini.

Tiada ulasan: