24 September 2008

MB Perak serah kuih raya untuk pasukan keselamatan

IPOH, 22 sept :- Saya merakamkan ucapan penghargaan kepada jasa dan khidmat pasukan keselamatan untuk menjaga keamanan negeri perak yang kita sayangi, demikian antara ucapan YAB Menteri Besar Perak, Muhammad Nizar Jamaluddin semasa menyampaikan sumbangan kuih Hari Raya kepada Pasukan Keselamatan yang bertugas dihari raya di Kediaman Resmi Menteri Besar di sini.


Menteri Besar bersama Isteri memeriksa bungkusan sambil diperhati YB. Nga.

Sebanyak 12,000 bungkusan kuih raya telah diserahkan kepada pelbagai jurus pasukan keselamatan antaranya ATM dan PDRM.

Hadir sama dalam Majlis tersebut ialah Speaker Kerajaan Perak, V. Sivakumar dan isteri, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan, Ahli-ahli Yang Berhormat ADUN Perak, Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Ketua-ketua Jabatan.

Menteri Besar juga mengucapkan terima kasih atas gembelingan tenaga semua pihak untuk menyusun dan membungkus kuih.

"Anggaplah sumbangan ini sebagai suatu simbol dari Rakyat Perak bagi menghargai jasa anggota keselamatan yang bertugas semasa perayaan " katanya.

Dalam ucapan balas bagi mewakili pasukan keselamatan Ketua Polis Perak, Zulkefli Abdullah menyatakan tahap keselamatan di Perak pada masa ini adalah terkawal. Beliau juga menyeru semua pihak memainkan peranan menasihati dan mendidik rakyat supaya rakyat mengutamakan keselamatan.

"Pemberian kuih raya oleh kerjaan Negeri Perak amatlah kami harga dan kami mengucapkan terima kasih" ucapnya sebelum menghabiskan ucapan.

Tiada ulasan: