22 Oktober 2008

Rombongan Kerajaan Perak dan KPerak Inc Corp berada di China.

SUZHOU, CHINA, 22 Okt. :- Satu rombongan Jelajah Peluang Perniagaan wakil Kerajaan Perak dan KPerak Inc Corporation berada di China dari 21 Okt hingga 24 Okt 2008 dalam rangka memenuhi jemputan dari Kerajaan Tempatan Daerah Bandar Suzhou, China.

Mesyuarat yang diadakan pada hari pertama.


Kerajaan Perak diwakili oleh Pengerusi Jawatankuasa Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Komunikasi , YB. Su Keong Siong dan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim. Manakala KPerak diwakili oleh CEO nya, Dato' Yaacob Nordin dan Ho Hsieh Hsiung(Head, KWorkers Development & Infrastructure Unit) serta ahli rombongan yang lain yang diurus oleh Walter Rhodes Global SSO Center

YB. Su, Drs. Khalil dan Dato' Yaacob mengetuai rombongan Perak

Rombongan perdagangan tersebut telah disambut oleh wakil kerajaan tempatan di Pudong Airport Shanghai dan dibawa ke bandar Xiangcheng, Suzhou.

Pada hari pertama satu mesyuarat resmi dari jam 1.00 petang hingga 5.oo petang telah diadakan antara kedua pihak.
YB. Su Keong Siong telah mengetui taklimat dengan memperkenalkan Kerajaan Perak kepada Wakil-wakil Kerajaan Tempatan.
Semua wakil rombongan telah memberikan penerangan berkaitan syarikat masing-masing terdiri dari KPerak Inc Corporation yang disampaikan oleh Dato' Yaacon Nordin sendiri.

Selain itu syarikat lain ialah Shinjiru Tecnology Sdn. Bhd, SMR Technologies Berhad, CSF Adviser Sdn. Bhd, Esente Communications Sdn Bhd. Metro Education Limited, TESS International Group of Companies dan SEAL Incorporated Berhad.


Makan tengah hari dengan minuman air jus jagung.

Semasa mengalu-alukan kedatangan rombongan dari Perak, Wakil Kerajaan Tempatan Suzhou berharap kedua-dua pihak dapat menjalinkan hubungan yang lebih erat dan mencapai hasil yang direncanakan.

Satu Memorandum Persefahaman (MoU) dan Memorandum Perjanjian(MoA) antara Kperak yang mewakili Kerajaan Prak dengan Kerajaan Tempatan Perbandaran Xiangcheng dan Walter Rhodes SSO Center akan diadakan pada akhir lawatan nanti.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TALQIN KIAMAT
( IMAM MAHDI )

————————————————–

( SULIT DAN PERSENDIRIAN )

Salinan kepada:

Yang Di Pertuan Agong Malaysia ( Baginda Sultan Mizan )

Pejabat Istana Negara ( u/p Ust. Abd Aziz, Ust. Abd Rahman)

Jabatan Agama Islam Negeri-Negeri (u/p Mufti)

Pejabat Perdana Menteri Malaysia

—————————————————

JUMAAT 17 OKTOBER 2008

Sila layari www.layarbahtera.com .Terima Kasih