17 November 2008

Ibu bapa bertanggung jawab mendidik anak menjadi orang bertaqwa

LUMUT, 8 Nov :- Menjadi tanggug jawab Ibu dan bapa untuk mewujudkan rumah tangga yang disebutkan " baiti jannati" "rumah ku syurga ku" dan memastikan mendidik anak-anak menjadi orang yang bertaqwa kepada Allah SWT, kesedaran ini diharapakn muncul dengan program yang dianjurkan pada hari ini, demikian antara ucapan ADUN Titi Serong yang mewakili YAB Menteri besar Perak semasa Merasmikan Seminar Keibubapaan Anak Remaja Mutiara Kasih yang diadakan disini.


Seminar 2 hari itu melibat 70 orang peserta dianjurkan oleh Tabung Bantuan Kebajikan Taman Klebang jaya dengan kerjasama Lembaga pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (LPPKN) Negeri perak.

Pada kesempatan itu beliau juga mengatakan pihak kerjaan sentiasa mengalu-alukan badan-badan bukan kerajaan (NGO) untuk mengadakan program-program untuk meningkatkan kefahaman dan penghayatan Islam kepada masyarakat . Sambil berharap program yang dijalankan itu telah mencapai matlamatnya, Drs. khalil juga berharap ianya dijalankan secara ikhlas bagi mencapai niat murni itu.