24 Disember 2008

Mahasiswa mesti terima maklumat yang benar mengenai Kerajaan Negeri Perak.

AYER TAWAR, 3 Dis:- Golongan mahasiswa dan semua rakyat mesti menerima maklumat yang benar dari Kerajaan Negeri Perak Pakatan Rakyat. Kerana itulah segala usaha dilakukan untuk menyampaikan maklumat melalui penerbitan buletin Citra Perak. demikian antara ucapan ADUN Titi Serong, Drs, Khalil Idham Lim semasa merasmikan Majlis Perasmian Penutup Projek Projek operasi khidmat masyarakat Perdana (OPKIM 2008) bagi mewakili YAB Menteri Besar Perak yang diadakan di Kampung Telaga Nenas disini.

Program berbentuk keluarga angkat itu adalah anjuran Gabungan Mahasiswa Bersatu Perak (BERSATU PERAK) dari 29 November hingga 3 Disember dengan penglibatan 60 orang Mahasiswa asal Perak dari pelbagai pusat pengajian tinggi. Sebanyak 22 keluarga angkat terlibat dalam program tersebut.

"Mahasiswa adalah zaman paling gemilang sehingga dikaitkan sebagai berada di menara gading, apakah dengan maksud kemuliaan dan kehebatan, kerana itu gunakanlah peluang yang ada untuk mendalami ilmu sebanyak mungkin" tegas Khalil.

Menerima cenderamata dari BERSATU PERAK.


Drs. Khalil juga mengingatkan bahawa mahasiswa adalah pemimpin pelapis pada masa hadapan. Oleh itu program seumpama itu kata beliau adalah pendedahan yang paling berguna sebelum mahasiswa dibebankan dengan tugas yang sebenar bila berkerja nanti.

Drs. Khalil menyerahkan cenderamata kepada keluarga angkat bersama anak angkatnya


Dengan menyelitkan sedikit nasihat agama, Drs. Khalil mengharapkan pertemuan dan perpisahan yang berlaku antara keluarga angkat dan anak angkat dikalangan mahasiswa meningkatkan keimanan dikalangan kita, kerana bertemua dan berpisah kerana Allah adalah tanda-tanda kemanisan Iman.

Beliau juga mengharapkan setelah pulang ketempat masing-masing mahasiswa hendaklah sentiasa berhubung dengan keluarga angkatnya.