15 Disember 2008

Siasah berperanan mempertahankan Kerajaan Pakatan Rakyat.

PULAU PANGKOR, 14 Dis :- Akhbar Siasah berperanan untuk mempertahankan kerajaan Pakatan Rakyat , pemberitaan yang benar kepada apa yang dilakukan oleh 5 negeri Pakatan Rakyat akan menambahkan lagi sokongan rakyat.Demikian antara ucapan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan, Khalil Idham Lim yang mewakili YAB Menteri Besar Perak semasa merasmikan Program Pemukiman Siasah di sini.

"Mempertahankan kemenangan ternyata lebih payah dari mendapatkan kemenangan. Kalau kempen pilihan raya hanyalah 13 hari tetapi untuk mempertahankan kemenangan memerlukan kerja-kerja berterusan wakil rakyat dengan ikhlas selama 4 tahun" Jelasnya.

Beliau juga mengucapkan terima kasih kerana pihak pengurusan Siasah yang memilih Pulau Pangkor sebagai tempatg program sekaligus merancakkan lagi industri pelancongan di Perak.

Semasa mempengerusikan majlis Sdr. Zulkifli Sulong menjelaskan Program tersebut adalah persediaan awal bagi menghadapi suasana politik yang semakin mencabar, akhbar oposisi Siasah mengadakan bengkel selama tiga hari.

Zulkifli, Khalil, dan Sayuti

Seramai 50 petugas Siasah bersama keluarga bermukim di Pulau Pangkor bagi mencari langkah terbaik untuk meningkatkan lagi akhbar tersebut menghadapi tahun 2009.

Ketua Editor Siasah Mohd Sayuti Omar semasa memberikan ucapan aluan berkata, "Kalau sebelum ini akhbar oposisi tidak banyak yang bersaing di pasaran, namun sekarang sudah lahir beberapa akhbar alternatif yang turut bersaing sesama sendiri dan akhbar harian," .