03 Februari 2009

Kenyatan Terkini : Kerajaan Perak makin kukuh .

Apabila DYMM Tuanku Sultan Perak memperkenankan YAB Menteri Besar Perak, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin untuk mengadap sekitar jam 10 pagi tadi sesungguhnya situasi ini menggambarkan kepada pengamal undang-undang yang sedia ada di negara dan negeri ini pasti akan merujuk kepada DYMM Sultan Perak adalah bekas Ketua Hakim Negara.

Setiap dokumen yang dikemukakan kepada DYMM Tuanku dalam hal yang berkaitan dengan peletakan jawatan ADUN Behrang dan Changkat Jering adalah sesuatu yang pasti tidak boleh melanggar konvensyen dan amalan undang-undang yang sedia ada kerana Baginda sangat arif atas sifatnya sebagai bekas seorang Hakim Negara..

"Patik sebagai rakyat yang berada di bawah payung Kerajaan DYMM Tuanku tersangat yakin dengan kearifan DYMM Tuan Sultan dalam masalah ini."

Kerana itu setelah YAB Menteri besar Perak mengemukakan dokumen dan memberi penjelasan yang dikehendaki oleh DYMM Tuanku pagi tadi dan semuanya diperkenan oleh Tuanku bererti Kerajaan Pakatan Rakyat adalah terbukti kukuh malah lebih kukuh setelah timbul isu yang hangat diperkatan ini.

Kenyataan Pengerusi BBC Perak.
Jam 5.18 petang/2 Feb 2009.