19 Mei 2009

Tidak tanding di Penanti, Najib buat keputusan memalukan dirinya sendiri

Setelah berhempas pulas melalui pelbagai mesyuarat tertinggi parti bagi menentukan bertanding atau tidak dipenanti akhirnya Najib mengumumkan BN tidak akan meletakkan calonnya. Mulanya MT UMNO gagal buat keputusan, sesudah itu Biro Politik yang dipengerusikan Najib , baru kelmarin MT BN memutuskan tidak bertanding di Penanti.

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3





Pandangan awal saya dalam masalah ini ialah Najib sebenarnya bukan sahaja memalukan UMNO dan BN bila membuat keputusan sedemikian, sebetulnya dia telah memalukan dirinya sendiri bila dia memulai karier politiknya sebagai PM Malaysia dengan menolak peluang untuk menguatkan kerajaan yang didokongnya.

Keputusan ini menzahirkan sikap "bacul" dan "penakut" untuk berdepan dengan kuasa rakyat. Tidakkah bila meletakkan calon artinya memberikan tawaran mengenai dasar dan sikap sebuah kerajaan, kebetulan kerajaan baru yang dipimpin Najib. kenapakah takut sehingga sedemikian rupa ?

Tidakkah Najib mula kaya dengan slogan dan "temberang"nya, seperti 1 malaysia, Perdana Menteri Rakyat dan Rakyat didahulu perstasi diutamakan. Berilah tawaran kepada rakyat dan mungkin anda menang kerananya.

Kalau Pak Lah dianggap lemah, dia sebetulnya tidak pernah menzahirkan sikap " penakut" dan " sebacul " Najib, Pak Lah tidak pernah menolak untuk meletakkan calon di mana saja ada kekosongan. Termasuklah jangan kita lupa Permatang Pauh, Kuala Terangganu, Batang Ai, Bukit Selambau dan Bukit Gantang berlaku di masa Pak Lah masih PM.

Permulaaan kariernya , Najib berdepan dengan Penanti, namun dia menolak mentah-mentah dengan alasan keanak-anakan.

Jadi saya menyeru pengundi BN di penanti supaya menunjukkan protes anda kepada Najib dengan mengundi calon dari PKR yang mewakili Pakatan Rakyat. Biar dia tahu jangan nafikan hak ahli parti untuk memilih calon BN, kalau sudah tiada pilihan, pilihlah calon pakatan dan bagi kami menang besar.

49 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau benar Najib tidak akan meletakkan calon Umno/Bn ini sgt memalukan. Sejarah tercatit apabila perdana menteri ke 6 bacul dan tidak bertelur takut bertanding. Apakah Najib kehabisan C4 akibat bom wanita Monggolia? atau Umno/Bn tidak terjwb dgn serangan pihak pembangkang? Kalau tak mau letak calon baik letak jawatan Pm bg kat DS Anwar ja...

Tanpa Nama berkata...

honestly aku tak suka klu ber perdana menterikan anwar even anuar from pr,,biar pm kita berlansaskan sikap berteraskan al-quran dan as-sunnah,,keadilan adalah cabang dari quran dan sunnah,,tapi pas membawa semua bende,,ape yg ade kat quran dan sunnah semua nya diperjuangan kan,,bukan keadilan semata-mata,,,kembali kepada zaman baginda la,,,semua diperjuangan kan,,lagi2 bab hudud ni,,pas sahaja yg mahu perjuangkan,,keadilan tak de pun beriya-iya nak wat,,sedang slogan keadilan itu sendiri mebawa maksud kepada hudud itu sendiri,,by the way untuk mencapai sebuah kerajaan yg bersih kene tgk sapa die punya ketua,,,mestila ketua nya mengamalkan ape yg rasulullah amalkan,,,bukan yg menentang ape yg rasulullah ajarkan pada umat nya,,wassalm,,

Tanpa Nama berkata...

Dei Ustaz Cina, ini Ustaz India mau cakap. Kalau Najib letak itu calon di Penanti tapi kalah juga, lagi malulah. Itu cuma alasan je. Sudah berapa PRK dia kalah....

*Jemaah masjid India sokong PAS. Takbir.. ALLAHHUAKBAR.

Tanpa Nama berkata...

apa pun berhati-hati lah dengan calon2 bebas yg bakal bertanding jika ada.. mgkin itu laa hantu2 umno yg akan dihantar untuk mghuru hara dan mengacau bilaukan dun Penanti... harap jgn terleka...

Walida Maya berkata...

Sungguh, BN sangat lemah. Semua orang tahu. Sudah kalah 4 kali PRK...jadi kalau kalah juga sekali ini pun, apa bezanya? Tidak ada orang yg akan terkejut. Nak malu apa? Paling tidak pun, orang2 hanya akan mengesahkan bahawa BN memang lemah.

AKAN TETAPI, kalau memang langsung tidak hendak bertanding PRK Penanti, orang2 tidak lagi menganggap BN lemah....tetapi rakyat memandang BN sebuah sebuah parti yang hina-dina, tak ada maruah, kerajaan kartun, diperintah oleh badut-badut...!

Ayuh PR...anggapkan calon bebas itu proksi BN...kasi KO kaw-kaw punye!!!!

Manickam Nadeson berkata...

They (BN) have no choice,fail to face the defeat after defeat. The next GE They (BN) is going to be buried very deep, or cremated forever. the first step have been taken.

Tanpa Nama berkata...

Salam buat Ustaz

Walaupun BN tidak letak calunnya...

PR perlu berhati-hati kepada sebarang kemungkinan

BN/UMNO tidak bodoh...

lihat sajalah apa dah terjadi di Perak

Mereka ada agenda tersembunyi...

Tunggu dan lihat......

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

Jangan ghairah sangat..

Wallah Hualam

Green_Man berkata...

Kalah menang adat pertandingan. Mengapa harus kalah sebelum berjuang. Jika ini berlaku, itulah lambang KEBACULAN dan KEDAYUSAN sejati. Orang dayus tak masuk Syurga.

abaabil berkata...

Saya pun sokong calon PM diletakkan dari PAS, tak tau la nape, tapi intuisi hati ini menyatakan anwar ibrahim tak dapat melaksanakan sebaiknya tanggungjawab PM kepada rakyat, sungguh pun dia mempunyai kelayakan... Wallahu a'lam. Ape yang diwarwarkan oleh ezham sebagai 'senjata' mereka, mungkin tak lebih dari ketuk tin kosong, tapi perlu diambil kira juga.... Cuma tumpuan sekarang adalah untuk menumbangkan UBN, di samping menyusun strategi2 untuk membentuk barisan pemimpin rakyat. Kalau amanah ini dikhianati selepas PR 13 nanti, rakyat mungkin akan memberi pengajaran yang sebaiknya pula pada PR 14 nanti...

Tanpa Nama berkata...

Salam buat Ustaz

Walaupun BN tidak letak calunnya...

PR perlu berhati-hati kepada sebarang kemungkinan

BN/UMNO tidak bodoh...Tau

lihat sajalah apa dah terjadi di Perak

Mereka ada agenda tersembunyi...

Tunggu dan lihat......

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

Jangan ghairah sangat..

Wallah Hualam

Unknown berkata...

BN Tak letak calun sebab dah bosan berlawan. styrategi bn sekarang membeli wakil rakyat je.. lebih menguntungkan.

Tanpa Nama berkata...

ALA APE NAK ERAN,AMENO MEMANG BEGITU CAKAP JE GAH TAPI BACUL..

Tanpa Nama berkata...

BN hanya akan bertanding ditempat yang boleh mrk memanipulasikan pemikiran dan tabur rasuah utk menang

Tanpa Nama berkata...

Najib sudah lama mati (yang ada cuma jasadnya yang telah ditinggalkan oleh rohnya sendiri), sebab itu tiada kewibawaan, tiada maruah, tiada akhlak mulia, tiada kekuatan. Kalau U/BN tak letak calon di PRK Penanti memang rakyat dah ramal dari awal2 lagi. Kita lihat sejarah Malaysia dibawah UMNO akhir2 ini, lihat kemananya Pulau Batu Putih? Bukti lemahnya U/BN mempertahankannya.

Sebab saya kata Najib telah mati; dulu masa Ghaffar Baba jadi TPM nak selesaikan Koperasi MCA yang kerugian ratusan juta akibat dirompak oleh pemimpin UMNO/BN, Ghaffar kata, beliau akan bayar ringgit ke ringgit tapi di tentang oleh Najib selaku Ketua Pemuda semasa itu (jika mahu bayar langkah mayat pemuda dulu). Ghafar Baba tetap bayar juga kerana mahukan sokongan pengundi cina dalam PRU berikutnya. Bermakna Ghaffar Baba telah langkah mayat Pemuda (Najib) sebelum dia bayar, maka jadinya sekarang ini Malaysia ber PM kan seorang mayat. mana ada kekuatan. wallah hualam.

abu muaz berkata...

Parti yang sudah usia 63 tahun. Manusia 63 tahun ada pelbagai penyakit. Kencing manis, darah tinggi , jantung pun lemah, lutut ketar dan macam macam lagilah.

Tanpa Nama berkata...

aku mengucapkan sysbas kepada dun penenti kerana tak ada calun yang nak bertanding...
tapi ingat ini mungkin permainan umno/bn untuk tengok kekuatan PR....depa nak tengok jumlah undi PR kat penanti bila lawan dgn calun bebas..
kita kena ingat umno/bn memang banyak helah...

khas untuk dun penanti hampa kena ingat, walaupun umno/bn tak tanding....depa umno/bn akan hantar kuncu-kuncu depa untuk buat kacau...
lepas tu depa buat wayang pula..depa kata PR yang terima bala dari depa.....
oleh itu dun penanti kena berhati-hati....

kemenangan tak semudah yang di sangkakan...
calun bebas nanti adalah tajaan umno/bn juga...

kp cht ibol berkata...

apa kata kalau saya cadangkan semua ADUN PR di perak letak jawatan !!!
BN nak masuk bertanding pilihanraya kecil takut,
nak bubar DUN takut.. APA MACAM..
Sivakumar mungkin setuju dengan saya sebab tak mahu berspeakerkan 'Ular'

Abu Nuur berkata...

Salam.. Pabila Najib menyatakan bahawa "tidak ingin menghabiskan wang rakyat dengan menyertai PRK di penanti..." apa yang terlintas di benak saya ialah betapa rakusnya UMNO/BN.

Ini kerana selama ini mereka tidak menggunakan wang parti untuk menyertai pilihanraya malah menggunakan wang rakyat. Wang rakyat yang digunakan untuk kepentingan parti.

Inilah pengakuan yang tulus dari Perdana Menteri yang Ke Enam..! Syabas Umno/BN...!

Dulu, Kini, Selamanya Korupsi..! Wassalam.

cikdin berkata...

Pada pandangan akulah UBN nak tengok pertelagahan antara pakatan rakyat, Mungkin dengan tidak meletakkan calonnya Najib berharap akan ada pulak calon pas nak masuk bertanding menentang calon PKR disitu UBN akan ambil kesempatan dengan mengapi-apikan antara PKR dengan Pas yang mana boleh memecahbelahkan pakatan. Perkara ini jugak tidak mustahil berada dalam kotak fikiran najib yang licik itu.

Tanpa Nama berkata...

Pada pandangan akulah UBN nak tengok pertelagahan antara pakatan rakyat, Mungkin dengan tidak meletakkan calonnya Najib berharap akan ada pulak calon pas nak masuk bertanding menentang calon PKR disitu UBN akan ambil kesempatan dengan mengapi-apikan antara PKR dengan Pas yang mana boleh memecahbelahkan pakatan. Perkara ini jugak tidak mustahil berada dalam kotak fikiran najib yang licik itu.

farah berkata...

saya rs, sudah tiba masanya pas bergerak sendirian, bersekongkol dengan dap dan pkr tak mendatangkan faedah. pas macam budak suruhan aje.. saya ahli pas berdaftar, malu melihat pentas pas di cemar dengan liz yang bersekedudukan itu, dahulu masa chua soi lek nye issu, semua org kutuk umno, tp skrg kenapa kita bagi liz wong tu naik pentas kita?
saya tak suka melihat pas diperkotak katikkan oleh dap n pkr..
saya rs rmai ahli pas menyokong saya..

Tanpa Nama berkata...

MEMILIH PERKARA YANG WAJAR DIBICARAKAN.
daripada Abu Umamah al-Bahili, Nabi s.a.w. bersabda : "Seseorang boleh berbohong walau hanya dengan menceritakan semua perkara yang ia dengar".

Unknown berkata...

UMNO mesti berfikiran positif. Lagi lama Perak berada dalam keadaan krisis, lagi akan menambah kemarahan rakyat kepada Najib. Ditangan Najib ada 'pisau' dan dia ada pengaruh untuk membubarkan DUN Perak.

Kesan dari krisis ini akan memberi imej yang sangat buruk kepada Najib pada pilihanraya umum ke 13 nanti. Malah UMNO dan BN akan kalah lebih teruk dari pilihanraya yang lepas.

BN dan UMNO sebenarnya tidak rugi apa-apa kalau bubarkan DUN Perak kerana sebelum ini Perak memang kepunyaan PR. UMNO tidak hilang apa-apa kalaupun kalah di Perak.

Yang lebih penting kepada UMNO ialah fikirkanlah nasib UMNO pada pilihanraya ke 13 nanti.

Jangan jadi, nak untung secupak rugi segantang.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya tak perlu di adakan pilihan raya di penanti kalau si Fairus tu tak letak jawatan. Dah tau tak bersalah kenapa nak letak jawatan. Kalau nak tunjuk Alim pun jangan lah sampai menyusahkan orang. Secara peribadi saya takan percaya dgn orang PKR kerana mereka ni semuanya keluar dari perut UMNO. Termasuklah ketua de factornya. Kalau Islamic sgt kenapa tak join Pas je...tak perlu PKR.

Unknown berkata...

Mmg UMNO BN pengecut dan bacul, berani berkokok di luar gelanggang je..kesian..

kopitelp16 berkata...

PR jangan terpedaya dengan taktik BN! Tak letak calon BN tak bermakna tak bertanding. Masih ada calon bebas yang mungkin adalah proxy/klon BN!

Pengundi-pengundi Penanti! Ayuh! Gunalah kertas undi di tangan anda dengan bijak. Mara ke depan dan hancurkan Junta BN!

muryadi berkata...

Kalau boleh biar calun bebas itu nanti (jika ada) akan kehilangan wang deposit.

Ingin bertanya - wang deposit yg hangus tu pergi kemana? Kerajaan pusat?

Tanpa Nama berkata...

aku plak kata PAS tak akan buleh bergerak sendiri.. kejatuhan BN skrg adalah hasil gabung DAP.. PAS dan PKR.. mewujudkan situasi 1 lwn 1 dgn BN di setiap pilihanraya

muryadi berkata...

farah,

Betul ke kamu ni ahli pas? kalau betul baik banyak bertanya sesama ahli atau pemimpin yg terdekat supaya jelas.

Cara kamu mengulas sedikit pun tak menampakkan ahli jemaah yg mengikuti perkembangan semasa.

Kecualilah kamu ni hanya menyamar padahal kamu ni umno..

Tanpa Nama berkata...

harap segolongan ahli PAS buat kerja tarbiyaah, sekarang ramai nak berpolitik dan lupa tarbiyaah ahli2 baru. Fikrah ahli PAs jgn dok mcm dulu lagi kena WORLD sikit baru dakwah tu terserlah ahlak dan peribadi, anggap BN, DAP, PKR tu sasaran dakwah bukan musuh atau kawan.

Tanpa Nama berkata...

UMNO/BN akan lenyap dan terkubur dibawah presiden yang terkenal diseluruh dunia,kita lihat dimonggolia saja nama najib kerab meniti dari bibir kebibir rakyat negara tersebut dan tidak kurang juga dimalaysia nama najid sentiasa di ingati, di warung kopi, ditepi bendang, cafe cafe, lobi lobi hotel,di perhetian bas, teksi sehingga didalam cabin penerbangan nak tidur pun suami isteri bercerita tentang kehebatan najib, tapi kehebatan najib tidak lah gah mana, hanya kehebatan diranjang, tektik rampasan, pencolekan,putar alam, dan dalam rundingan komesyen, banyak lagi yang tidak payah diulang tayang.

DiPENANTI, telah hilang keris untuk bertanding, tiada DACING untuk urusan jual beli, malang nasib penduduk penanti. Peminat keris dipenanti hampa, kecewa kerana keris yang dijulang dan dicium tidak ditayangkan di penanti, apakah sebabnya panglima keris yang dulu memperjuangkan keris dan di laungkan akan memperjuangkan, mempertahankan dan tidak akan menyerah kalah sebelum bertanding menarik diri sebelum turun kegelanggang, inilah maknanya keris yang menjadi kebanggaan suatu ketika dulu akan lenyap didalam lipatan sejarah diatas perbuatan manusia yang bernama najib yang bacul dan penakut. Perlu di ingatkan peminat keris dipenanti walaupun telah lama berkecimpung mempertahankan keris disana usaha mereka sia sia sahaja, tiada siapa yang mempedulikan lagi, sekarang untuk penduduk penanti bersedialah untuk berpakat didalam PAKATAN RAKYAT untuk menyingkirkan seorang pendekar yang bernama panglima najib dari tahta presiden keris dimalaysia. Beliau tidak layak menjadi presiden belambangkan keris dan presiden dacing kerana matlamatnya bukan untuk memperjuangkan nasib rakyat tetapi hatinya sentiasa mancari jalan untuk menipu rakyat dan menjadi pelakon jalanan kepelusok negeri. Sayang seribu kali sayang menyerah kalah sebelum bertanding, memalukan pendekar melayu.

Tanpa Nama berkata...

Drs,PM nak jimat duit utk Pilihraya di negeri Perak.Maalum lah satu negeri nanti.Mungkin peruntukan rangsangan ekonomi akan mengalir dan melimpah .Beraya sakan lah keme.. Boleh pilih nak benih apa nanti.Benih ayam,benih keli segala mcm benih.Tak payah nak isi borang.Bantuan muncul di depan muka pintu rumah.Ambik jgn tak ambik.Kan undi tu resia.Lagi pun dihulur bukan meminta.Kan PM sedang meroyan "Merakyat" keme melantak lah pueh pueh.Biar BN nengok .Siapa yg pintar.Bior undi keme mengena lalu dlm keputusan Pilhanraya nanti PM melongo garu kepala lalu meraung "WAKENABEB" Nona Ratana Chulaborn

Tanpa Nama berkata...

Ha!Ha!Ini dia Barisan Nasional konon.
Mereka ini sebenarnya Kiasu-lah.
Terutama Umno takut kalah nanti di Penanti yang majoritynya kaum Melayu spt di Bkt Gantang nanti...

abdullahngah berkata...

jika betul UMNO tidak akan meletakkan calon dalam pilihanraya kecil DUN penanti 23 Mei ini bukan bermakna PKR menang tidak bertanding, kerana calon bebas tajaan Umno/BN pasti ada.

PKR juga tidak boleh terlalu gembira dan ghairah dengan keputusan itu, kerana itu adalah perang sarap yang tidak harus dipandang ringan.

Perdana mmenteri baru pasti tidak sama dengan lain lain perdana menteri. Masing masing ada strategi untuk membuat lawan tertawan.

Ingat. kerana sesuatu yang berlaku itu adalah dengan kehendak Allah. Mungkin hikmah bagi BN dan juga bala bagi PKR. Mungkin bala bagi Umno dan hikmat PR.

Tanpa Nama berkata...

kpd farah
tahu tak dlm kitab inji ada cerita dimana Jesus pernah menahan kemarahan segelintir org yang ingin melontah batu keatas seorg pelacur...
kalau boleh rujuklah pekara tersebut atas apa yg kamu kata dlm ulasan anda.OK!

Tanpa Nama berkata...

saya seru kan kepada sahabat,kawan, saudara mara yang masih lagi dok pangkah pati kati buat perubahan..dan satu lagi cadangan keluar umno beramai masuk keadialan...tunggu apa lagi kalau pati kati dan keris dah takut nak lawan ..dalam pertandingan pilihanraya...buat perubahan satu oorang satu undi kepada pkr.

bukan dayus berkata...

Inilah satu-satunya parti dayus bangsa melayu yg pernah wujud sejak 50 tahun lalu..... Salam DAYUS dari rakyat malaysia buat Presiden yg menerajui parti DAYUS masa kini.

Tanpa Nama berkata...

"Justifying BN’s decision to stay out, Najib said the by-election was not caused by “provisions within the constitution.”

“It is only a way for PKR to solve its internal problems,” he said.

“BN prioritises service to the people and efforts to boost the economy. We will not dance to other people’s tune,” the prime minister insisted."


Yes ka Najib? BN never do this kind of thing? BN is so good, they try to safe every cent of the rakyat's money. Wow. What a load of BS. BN did the same thing to solve internal issue and created 2 by-elections in Selangor, that is double waste and all to solve internal problem and the by-election was not cos of constitutional issue. so what crap you talking. 1Malaysia...which finger ah?

see below - comments from YB LKS nlog

"But this is not borne out by Barisan Nasional’s own record. Just to give one example. In May 1997, BN created two simultaneous by-elections, one parliamentary and one state assembly in Selangor, so that Datuk Abu Hassan Omar could relinquish his post as Minister for Domestic Trade and Consumer Affairs to become Selangor Mentri Besar after Tan Sri Muhamad Muhamad Taib was forced to step down after his RM3 million financial caper in Brisbane, Australia."

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN PARIT berkata...

kita jangan lupa matlamat pas ialah menyampaikan ilmu islam dan luaskan cabang dakwah...gandingan pas-dap-keadilan membolehkan semua ini...hudud,qisas dan hukum islam lain akan menyusul kemudian...yg tidak belajar kaedah menegakkan negara islam ,lebih baik diam dan jgn nmenimbulkan syakwasangka...mungkin puak umno lahab dan menyusup dlm setiap blog,hati2 ngan mereka ni.Banyak faedah bila duduk bersama dap dan keadilan...semua manusia tidak perfect...sama2 la kita menampung apa yg kurang dlm PR ni.Ilmu islam ni dah jauh sangat ngan melayu disebabkan kerjatangan umno lahab ni.Semasa PR memerintah negeri perak tak terbayang aku ilmu islam disampaikan ngan luas mcm cendawan tumbuh selepas hujan.Rindunya aku pada saat tu,Allah je yg tahu.Sekarang nampaknya hanya kita bertepuk sebelah tangan dan ternyata sultan seperti tidak menghiraukan luahan majoriti rakyat perak yg menyokong pas-dap-keadilan.Lantak la majoroti didlm dun tu...hukum manusia ni boleh berubah-ubah demi survival politiknya.
Umno sebenarnya tidak lagi berminat utk menegakkan hukum islam hatta menyampaikan ilmu islam itu pun memilih2 tajuknya.Ini bukan perjuangan islam,tapi perjuangan tembolok mereka...pas masih relevan utk perjuangkan islam di malaysia...dan disokong tanpa berbelah bagi oleh dap dan keadilan dan mungkin semua pejuang-pejuang demokrasi.Sekarang kuatkan mentaliti dan psikologi kita menghadapi tipudaya umno lahab ini...mereka merancang..allah juga merancang...dan allah itu sebaik2 perancang...aminnn.... .sekian dari rakyat perak...

Tanpa Nama berkata...

MENYUKAI SUATU YANG TERBAIK.
Daripada Sahl bin Saad r.a., Nabi S.A.W. bersabda:"Sesungguhnya Allah Azzawajalla adalah mulia. Ia menyukai kemuliaan. Ia juga menyukai akhlak yang tinggi dan membenci akhlak yang rendah." (Riwayat al-Hakim dan al-Tabrani)

Prof Ribut berkata...

Ek eleh... bodoh punya penulis artikel... Kalau BN nak bertanding atau tidak itu dia punya pasal laa... Bukan ker bagus kalau BN tak bertanding sebab peluang untuk PR menang makin mudah. Nampak sangat orang2 PR nih sesaja nak buang duit rakyat nak adakan banyak pilihanraya yang tak perlu. Kata PR pentingkan rakyat.. tapi PR sendiri yang banyak nak habiskan duit rakyat cara membazir macam ni. Bodohhhhh...

Prof Ribut berkata...

Apa punya bahalol penulis blog. Kalau BN tak nak letak calon apasal pulak sakit hati? Sebab umpan tak mengena ker?

Adakah perlu diadakan pilihanraya2 bodoh macam ni??? Pemimpin PKR mana yang dah mampos yang nak kena adakan pilihanraya??? Rakyat dah mengundi seseorang jadi pemimpin... maka kena bertanggungjawab... Ni boleh sedap sedap mak bapak pegi letak jawatan kata nak sambung belajar. Pala hotak ko? Kata BN/UMNO habiskan duit rakyat. PKR yang sedap2 mak bapak dia orang adakan pilihanraya tak habiskan duit rakyat ker bahalol???

Myanmar General berkata...

You Malaysia mau nasihat Myanmar aku pasal demokrasi?

Tapi kita memang ikut teladan Malaysia yang lebih maju iaitu:
1) Penjara Aung San Suu Kyi, macam ISA
2) Control Media
3) Tak iktiraf keputusan pilihanraya, (Perak)
4) Hakim, polis, undang2 dibawah 1Myanmar, macam 1Malaysia!

Inilah teladan yang kita ikut !

Myanmar Boleh! Malaysia Boleh!

madkrie berkata...

Kalau UMNO tak nak bertanding aku rasa elok PAS dan PKR bertanding.Bak kata orang kita lawan persahatan macam main bola plak....UMNO nak kata kita dah berpecah ka,retak ka tapi yang penting kita lawan suka2....last minit kalau depa letak calon, kita PR buat satu team balik lawan mereka..
wakakakaka.

adam berkata...

salam,,,sebenarnya kita bercakap dgn menggunakan akal,,,jgn tulis mengikut perpektif nafsu semata-mata,,,kita kena ingat sapa pun pegang tampuk pemerintahan kita mestila berlandaskan quran n sunnah,,even klu umno nak tukar kepada prinsip quran n sunnah kita kena ikut,,sebab die bawak islam,,,klu mereka berubah dasar la,,klu dasar sama tak yah la ikut,,klu sama dasarnya ngn pas kite kene ikut,,nak tye sikit klu UMNO BAWAK QURAN N SUNNAH KORANG NI NAK IKUT UMNO TAK,,,BINCANG ILMIAH YE,,WASSALAM ADAM,,

Tanpa Nama berkata...

first time bace komen farah, terdetik gak.
betul ke berdaftar sbgai ahli pas.
cz komen yg diberikan nampak sangat ke'cetek'an idea.
pastu terbace komen muryadi, mempersoalkan benda yg same pasal ni farah ni gak.
confuse, betul ke ahli?
jangan nak melaga2 kan PR dgn PAS sudah...

Farah berkata...

ye saya ahli pas berdaftar, sejak tahun 2006.
saya mengikuti perkembangan pas jangan risau, pasal muktamar pun saya tahu, cuma saya tidak bersetuju sepenuhnya dengan pakatan dap - pas - pkr sekarang.
mmg pas bagus untuk tarbiyah islam, tetapi untuk berpakat dengan dap yang jelas menolak islam, dan mengharapkan derang ubah manifesto parti derang, apa jadah nya tu?
jiwa saya memberontak sejak akhir-akhir ni melihat pas diperlakukan umpama badut oleh dap dan pkr..
hrmm.. fikirlah sendiri apa yang berlaku
saya utarakan hal ini kepada segelintir shabat, ramai juga yang bersetuju.
meskipun saya ahli pas, tidak semesti nya saya bersetuju dengan apa yang pas buat sekarang.
lagi satu, bila ada pendapat yang saya lontarkan bercanggah, terus saya dituduh orang umno yang cuba melaga-lagakan pakatan rakyat.
cuba jadi rasional, dan bertindak dengan akal, bukan nafsu.

adam berkata...

salam to farah,,,kita tak boleh kata pas tu ibarat badut,,kita jadikan dap n pkr tu sebagai wasilah untuk mencapai misi dakwah,,setiap ape yg dibuat mesti ade sebab nya,,sebab ape pas nak bergabung dgn 2 parti tu,,sebab untuk menggerakkan lagi misi dakwah dgn empayar yg lebih besar lagi,,dalam mase sama yg sama misi dakwah yg dibawa pas akan terkena juga kepada dap,,,yg penting skrg ni hanya doa kita sebagai hambanya untuk melihat misi dakwah islam berkembang pesat,,jgn biarkan misi dakwah kita hancur sebabkan kita sendiri,,,,hanya mereka yg putus asa adalah org yg selemh-lemah iman,,,wslm,,

ubatkuat berkata...

prof ribut mak bapak jangan nak sebut,,, ada orang aku kacau mak bapak kau ,,ada orang aku usik bini dan anak perempuan kau,, ada aku usik anak perempaun kau ,,ADA AKU USIK MAK BAPAK BINI DAN ADIK PEREMPUAN KAU,,ada orang aku sentuh tentang mak bapak KAU,, prof ribut di sepanjang aku tulis kat sini aku tak jumpa lagi orang sentUH mak bapak,, celaka kau ..nampaknya kaulah orang pertama perkenalkan cara hentaman guna istilah mak bapak,,aku tak pernah kacau bini kau pun cukup bagus,,moral kat sini,,lain kali kau jangan ajar aku guna istilah mak bapak tahu tak,,kau dengan mak bapak kau terus pi jahanam dengan umno totok,,amacam pedih tak kalau tak pedih nak lagi ke kena maki macam ni,,sekarang siapa ajar siapa dalam istilah mak bapak ,,cukup jangan kau ulang lagi penggunAAN MAK BAPAK,,KURANG AJAR DAN BANGSAT PUNYA KETURUNAN MELAYU..KAU NI PERAK SEBELAH MANA HAA,,AKU PUN ORANG PERAK GAK,,JAHANAM KAU