15 Februari 2009

Majlis Santapan Diraja Jubli Perak Malam ini.

IPOH, 14 Feb. : Sempena dengan Sambutan Jubli Perak DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Syah, satu majlis Santapan Di Raja akan diadakan di Istana Iskandariah Kuala Kangsar malam ini.

Seperti yang diumumkan beberapa hari yang lepas, YAB Menteri Besar Perak Pakatan Rakyat akan hadir bersama dengan EXCO dan ADUN PR yang lain, kecuali terdapat yang tidak dapat hadir seperti jawapan asal kepada kad jemputan dan beberapa masalah yang tidak dapat dielakkan.

Setakat ini kebanyakan ADUN Pakatan Rakyat akan hadir ke Majlis yang akan bermula pada jam 7.30 malam itu.-

Seorang ADUN Pakatan Rakyat yang dihubungi sebentar tadi memberikan jawapan untuk hadir dan mengatakan kehadiran ini penting bagi merayakan sama hari kemuncak sambutan Jubli Perak atas nama beliau sebagai wakil rakyat di Perak.

Bila ditanya mengenai kemelut yang berlaku, beliau menyatakan itu adalah dua perkara yang berbeza yang tidak perlu dicampur aduk.WMCI.

22 ulasan:

Leenoh berkata...

Semoga Allah lanjutkan usia dan dikurniakan hidayah kepada Baginda Sultan Azlan Shah, selamat di dunia dan selamat di akhirat, amin.

Tanpa Nama berkata...

Sultan tu ajak-ajak ayam ajer tu ...........

Tanpa Nama berkata...

jalan di kuale dah di kawal rapi entry ke c ni di kwal rapi di bukit chandan FRU berpuluh lori datang depa nak makan malam ribuan orang susah berharap bn dan Pr dapat berjumpa dagn baik malam ni...rakyat kuale terus sampaikan mesej kpd sultan... Tuanku dah kenyang makan tu bolehlah ambil tindakan yang raisona bubar dun perak kami hamba rakyat mahu kuasa kami dikembalikan kepada kami jgn main tipu rampas dari dari secara tidak sah melalui orang rasuah ... DAULAT TUAN PATIK POHON DERHAKA ...TOLONG BUBARKAN DUN...

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

apa punya kebuloq la hangpa ni..mula-mula lawan sultan, lepaih tu makan nasik ..

hangpa tak tau malu ka? hangpa bukan rakyat negeri perak ..rakyat negeri perak tak derhaka pada sultan

Tanpa Nama berkata...

mana ada PR Perak lawan sultan...
setakat nie hubungan PR ngan istana ok jer...
orang UMNO je yang buat cerita...

Tanpa Nama berkata...

Belanja lauk-pauk tu duit Kerajaan Perak. Duit kerajaan tu, duit rakyat. Apa nak malu.

Tanpa Nama berkata...

Nak malu apa. Duit beli nasik & lauk tu duit Kerajaan Perak. Duit kerajaan tu duit rakyat. Lebih 2/3 rakyat Perak pulak nakkan dewan bubar. So memang patut pun MB Nizar dan ADUN PR makan nasik tu.

Tanpa Nama berkata...

Aper lah punya Sultan dan Pembesar Perak ........ ko orang nak makan pun suruh FRU kawal......... FRU pula ko orang x menyesal ker kerja hanya kawal orang nak makan ....... ko orang kalau lapar ...... makan lah gas pemedih mata dan kalau haus ... minum air yang ko pancut kat orang ..... macam burung cenderawasih........ makan asap@awan

Tanpa Nama berkata...

Wahai ........pembesar-pembesar Perak ..... tau x jamuan yang ko nak makan tu .....duit rakyat ......sedap ko mentedarah ....... ada rakyat yang x makan ........... aper lah punya buta hati dan perut ...... ayuh kita jangan halalkan makanan yang dia orang makan malam ni ....... duit rakyat

Tanpa Nama berkata...

Raja Bersiong ada sama ka? Tolong siapa-siapa boleh bagi tau Raja Bersiong, darah mamak tu manis ....

Unknown berkata...

babi budak bangang tu...elokla hapuskan tulisan nya

Tanpa Nama berkata...

kawan-kawan tolong bagitahu pada yb MB peminat no 1 camry dan yb2 pakatan kita ... buat malu kalau pergi, nanti orang tak layan... tebal muka..

Unknown berkata...

ooo sultan johor dah ceraikan bini dia rupenye,,so noh gadut bekas mufti tu kena buang ke?

Unknown berkata...

sbb cina buta pinye kesssssssss

Tanpa Nama berkata...

PR Vs Be End, la ni seri 28-28, Jumlah undi PRU 12 lalu di Perak PR (442,660) manakala Be End (399,565) so kalau dilihat dari segi jaringan penalti pun menunjukkan PR menang majoriti 43,095. Andailah esok lusa ada pula adun Be End yg meninggal pulak.. dan selepas itu rakyat memilih PR kembali, so kedudukan menjadi 29-27 tidak termasuk pak kaduk 3 ekor dalam BEBAS tu, so mcm mana la agaknya yer...... Hidupku hanya untuk Islam.. bukan untuk Melayu

Tanpa Nama berkata...

Dalam PR semua bergabung.. dlm DAP (Cina+India+Melayu) .. dlm KEADILAN (Melayu+India+Cina) ... dlm PAS (Melayu+Cina+India) ... so dalam PR semua bangsa bergabung ........... tak macam BN ... MIC (India shj) ... MCA (Cina Shj) ... UMNO ( Melayu shj).. so di sini siapa sebenarnya mempunyai sentimen kaum yg tinggi antara PR dan BN?

Tanpa Nama berkata...

so, makanlah dengan nama Allah, rezeki jangan di tolak.. bala jangan di cari

Tanpa Nama berkata...

bagus, bagus, semuanya berjalan seperti yang dirancang...

Tanpa Nama berkata...

Agak agak apa khabar DYMM sultan Perak sekarang?Adakah terlebih kasih kpd Zambri lalu memaling wajah bila bertemu Nizar.Masih kah ada ruang bagi baginda berkecuali spt dilafaz janji tempohari.Rakyat marhaen sukar mengerti tetapi kian sedari payung PR dipinggiri lalu dibimbangi dihambatiri. Dang Ratna Kesuma.

Tanpa Nama berkata...

Semoga sultan perak di beri petunjuk dan hidayah
spt mana yang selalu didoakan pada setiap hari jumaat....

Tanpa Nama berkata...

Salam Permai Bumi ALLAH s.w.t
Saya tak nak sebelah mana- mana pihak. sama ada kerajaan atau pembangkang. cuma kita sebagai warganegara Malaysia tambah pula beragama islam...harus ingat, bergikiran terbuka..selami betul2 keadaan kita bangsa melayu beragama islam..

kita kini diancam..minta sangat2 pihak kerajaan n pembangkang sama ada BN, PAS, PKR bersatu dalam tuntutan AGAMA. Itu sahaja kami minta. dalam politik, ekonomi bercanggah..itu terpilang. Tapi ISU AGAMA ISLAM mohon lah bersatu hati..
Duduk semeja..minta Paduka Tuanku Sultan n Raja2 jadi pemerhati..baru semua pihak berperanan. INSYAALLAH...jalan kearah kebaikan kita semua akan temui..

Salam Berkat