13 Februari 2009

Selamat datang ke Bukit Gantang.

Pagi tadi saya sempat membuat tinjauan sebentar ke Parlimen Bukit Gantang dalam perjalanan ke Ipoh. Suasana untuk menghadapi pilihanraya masih tidak hangat . Maksud saya bendera hanya sedikit-sedikit sahaja yang dinaikkan oleh kedua belah pihak.

Yang hangat diperkatakan oleh kedua-dua pihak ialah soal siapakah calon yang hendak dipertandingkan. Masing-masing sibuk bermesyuarat mencari ayam tambatan bagi memenangkan parti masing-masing.

Sepatutnya jentera parti jangan hanya sibuk bincang siapakah calon. Hangatkan sedikit suasana awal ini dengan bendera-bendera walaupun ianya adalah bekas pakai di PR yang lepas.

Terutamanya PAS yang akan mempertahankan kerusi ini, tidak sepatutnya bendera PAS belum dinaikan lagi. Ayuh gerak kan jentera untuk memasangnya secepat mungkin. Bukan esok atau lusa maksud saya sekarang !

Tempat-tempat strategik mesti ditawan lebih awal, jangan marah kepada lawan kita kalau dia sudah meletakkan benderanya lebih awal.

Menaikan bendera lebih awal juga bermaksud kita bersedih dengan perginya Ahli Parlimen, Hj. Roslan.

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat ke atas kamu anonim. Sekarang anda boleh berkata apa saja anonim. Entah apa yang membuatkan ada begitu membenci Pas. Mungkin pada anda tidak up-to-date kalau bersama PAS. Umno lebih groovy dan glitter. Tidak mengapa. Kisah zaman nabi dulu pun banyak pengikutnya terdiri dari orang miskin dan tak berpengaruh. Walau apa pun anda katakan, bulan tetaplah bulat sehingga kiamat. Walau anda menghadiahkan segunung emas ke seluruh penghuni bumi untuk mengatakan bulan itu empat segi dan mereka mengikut kata anda. Allah tahu apa ada dalam hati kita semua. Allah lah yang akan membalas nya. Janji Allah adalah benar dan hukumannya sangatlah berat. Tidak kira kita semua siapa.

Ummi Ammar

Unknown berkata...

kita xboleh berlebih2an dalam berkempen..jgn membazir..kalau takat nk suh baring atas jalan,anonim la pegi..kita nk mengundi,bukan nk baring2 kat situ.. betul x ustaz? kenapa lah xde yg berfikiran positif mcm ustaz? aduhh

Tanpa Nama berkata...

mampos umno d bukit gantang..bukit ini kami akan pertahankan

Tanpa Nama berkata...

salamz..
saya bersependapat dgn kata-kata tok guru jgn letak mb nizar calon kat bukit gantang.MB nizar masih lagi MB yang sah di perak.kenapa kita nak kena tunduk dengan desakan puak2 perompak ni.Pastikan PR menang di Bukit Gantang.Klu umno kalah gak kat bukit gantang bawak2 lah cermin diri tu.
www.permatang.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

umno bukan tau apa2 pasai jihad..yg umno tau buat kerja jahad...bagi umno harta dunia lebih bernilai dari islam, kebenaran dan keadilan..sebab tu dai taklut mati..orang baru acah baring tgh jalan..sebagai simbolik pun dah melatah takdak dah...umno bukan heran sangat pasai tegak islam kebenaran dan keadilan..yang nak ditegakkan bawah perut dan boroikan perut saja..itu ja yang umno tau!!!

kulaan bgn sarai

Brahim Nyior berkata...

PAS harus berkembpen dengan caranya yang tersendiri.

Insya Allah, kerusi Bukit Gantang dapat dipertahankan, jika semua pihak bekerja sama.

Saya setuju bendera PAS dinaikkan lebih awal.

Tanpa Nama berkata...

jgn la suh baring lpas tu kene lenyek... nnti kurang undi nk kalahkan umno.. heh2..

Tanpa Nama berkata...

dah x sabor ni yob. kome jgn tggu lagi. moh kite
ganyang zombie dan kera 2 jadian.
AKU BENCI UMNO DULU KINI DAN SELAMANYAAAAA.

Tanpa Nama berkata...

pilihanraya kali ni, kite kena bertahan,..bukan nak menyerang..biar lah UMNO&TV3 suku..yg serang dgn fakta yang batil,..lambat laun orang akan tau juge..ape ke jadahnya umno ni..,siapa sebenar yg derhaka sultan..,kali ni insyaAllah..kite akan bekerja dgn kuat dan bertawakkal kpd Allah SWT...mlm ni solat hajat & baccan surah yaasin di masjid tinggi...harap2 saudara yang berada di daerah kerian dapat mengahdirkan diri..

Tanpa Nama berkata...

PAS hendaklah menggunakan kempen secara ori, ziarah dari rumah ke rumah, usaha supaya menang di medan pilihanraya dan dilokasinya bukan menang di dalam TV kerana cara itu syok sendiri, kemenangan itu tidak terpakai, biarkan TV riuh satu dunia menyatakan ramai yang menyokongnya.
Anda hendaklah bersama pengundi, beri mereka faham, apakah sebenarnya yang telah berlaku,
Kemenangan hakiki tetap di medannya dan melalui kertas undi.selamat mengundi.

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya BN memang bangsat...guna polis block ceramah. Guna FRU sekat perhimpunan PR. UMNO buat o.k pler pulak. Pondan sungguh. Tak ke cara pondan namanya. Dahler tv semua pakat lanyak PR. cara pondan lagi..paper pun sama...cara pondan lagi... Aku rasa ramai puak2 gay dlm BN ni. Berubah lerr....lama2 nanti terus jadik pondan. wakakaa...

Power Renjis berkata...

baru hangpa tau umno mcmtu punya jahat ka?kami di kelantan dah masak sgt dgn umno ni..time mati baru dtg umah kami..mintak tolong kami uruskan jenazah dll..pak lebai umno dpt projek kls F..sibuk repair jalan dan tandas2 masjid

Unknown berkata...

betul tu..jgn sampai kamu org2 UMNO ni meninggal dunia,xde sape yg nk uruskan jenazah korg.. atas dunia,boleh la nk berlagak..blaahh laa~~

Tanpa Nama berkata...

Aku dari kecik sampai la umoq 22 sokong UMNO. Sekarang tidak lagi....dah belajaq tinggi2 sampai universiti rasa macam di perbodohkan oleh bangsa sendiri. Sorri beb. Gua dah pandai sekarang..jgn cuba nak kelentong rakyat. Naik mainkan isu bangsa la konon...sultanlah konon. Baik aku refer pada Al-Quran dan Sunnah. Melayu bangang je boleh ikut UMNO/BN.

Tanpa Nama berkata...

deen...aku tak setuju guna teknik bertahan. nak lawan dgn UMNO ni kena guna cara macam depa jugak... Baru depa ada akai. Sbab tu dia org tak takut dengan PAS. Dia org takut dengan PKR sebab PKR ni punya cara kempen pun macam depa. Dulu rasulullah siap angkat pedang lagi... org2 murtad ni patut kena pancung jee. Nak kasi muka lagi ke ? Dia org bukan berani berdepan kalu kita takbir pun...fobia dengan perkataan takbir tu. Setakat menyayi lagu 'Inilah Barisan Taik boleh la'... Boleh blahh....wakaka...

ninja97 berkata...

umno pening dah

Tanpa Nama berkata...

berani ke amno bangsat nak naikkan bendera di upu kg chkt ibol ?

Tanpa Nama berkata...

bendera umno(way)/be end 2 telah digunakan oleh TV3suku untuk melakukan satu lagi pembohongan dalam berita mereka.... dalam laporan berita tv3suku tersebut menyatakan bendera itu di pasang sebagai tanda sokongan rakyat terhadap umno(way)/be end yang mengambil alih kerajaan haram jadah di Perak... tetapi untuk makluman semua bendera tersebut telah pun di pasang hampir 3 minggu yang lalu semasa satu program kumpulan umno(way)/be end...nyata dan jelaslah bahawa TV3suku xblh dipercayai...terlalu banyak pembohongan malahan semuanya BOHONG...........

lim berkata...

mari kita BERGERAK UNTUK MENAWAN 2 bkt ini dan pacakkan panji-panji kemenangan di atasnya..ayuh seme Perang BADAR semangat kita tapi awas jangan jadi seperti Perang UHUD....TAKBIR