24 Jun 2009

Saf pimpinan PAS Perlis 2009-2011

KANGAR, 23 Jun : - PAS Perlis mengumumkan saf kepimpinan Badan Perhubungan Negeri bagi sesi 2009/2011. Pengumuman dibuat oleh Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin selepas mempengerusikan mesyuarat di sini Sabtu lalu.

Pengumunan yang dibuat itu menyaksikan Ustaz Ahmad Ali dan Abdul Karim Md Rejab kelal selaku Timbalan Pesuruhjaya 1 dan 2.


Manakala, Yang Dipertua PAS (YDP) Padang Besar yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, MOhd Anuar Tahir diamanahkan sebagai Timbalan Pesuruhjaya 3.

Timbalan Yang Dipertua PAS Arau, Mohammad Shukeri dilantik selaku Setiausaha dan Abu Aiman Arof pula sebagai Bendahari. Bekas Setiuasaha PAS Padang Besar, Ustaz Yahya Ahmad pula dilantik sebagai Penolong Setiausaha.

Dalam pada itu, Ahli Dewan Undangan Negeri Simpang Empat yang juga YDP Arau diamanahkan sebagai Ketua Penerangan yang baru.

Jawatankuasa harian PAS Perlis yang lain ialah Ustaz Abd Rashid Abd Rahman (Ketua Dewan Ulama), Ustaz Ya'akub Abu Seman (Ketua Dewan Pemuda) dan Latifah Mat (Ketua Dewan Muslimat).

Turut menganggotai saf kepimpinan kali ini ialah Hairy Hashim (YDP PAS Kangar), Hisharuddin Hassan, Ustaz Yussaine Yahya, Solahuddin Azmi, Ustaz Rijaluddin Ismail, Ustaz Mohd Azmir Azizan dan Zurina Ibrahim.

Manakala ahli yang dilantik pula terdiri dari Ahmad Tajuddin Salleh, Ustaz Ahmad Adnan Fadzil, Hassan Ismail, Abdul Jamil Khamis, Jaafar Daud, Ustaz Mohd Nasir, Ustazah Norseri Othman, Wan Kharizal Wan Khazim dan Othman Muhammad.

Perlantikan Pengerusi-pengerusi Lajnah dan Ketua Jabatan dijangka akan diumumkan selepas mesyuarat penuh pertama Badan Perhubungan PAS Perlis tidak lama lagi.Harakahdaily/-

3 ulasan:

member pencen keramat berkata...

Bertugaslah dengan penuh istiqamah, apa yang telah diamanahkah kepada anda, semuga Allah memberkati yang yang tuan/puan jalankan amanah besar ini, semuga negeri Perlis dapat ditawan pada PRU ke 13

Edyes berkata...

Menteri BN Banyak Turun Padang ?

Tanpa Nama berkata...

Perak bila lagi ni,lambat bebeno