13 September 2009

Keputusan Undi MIC Dijangka Diketahui Mulai 6 Petang

KUALA LUMPUR, 11 Sept :- Keputusan pertama pemilihan jawatan dalam MIC Sabtu dijangka diketahui mulai 6 petang bermula dengan keputusan bagi jawatankuasa kerja pusat (CWC), kata pengerusi jawatankuasa pemilihan Datuk K.Vijayanathan.

"Pemenang 23 jawatan ini akan diumumkan dahulu, diikuti dengan keputusan tiga jawatan naib presiden dan satu timbalan presiden.

Seramai 63 calon bertanding untuk 23 jawatan CWC dan tujuh calon untuk tiga jawatan naib presiden," katanya kepada Bernama.

Vijayanathan yang mengetuai ahli jawatankuasa seramai enam orang berkata proses pemilihan akan dijalankan secara telus dan lancar.

Jawatan timbalan presiden akan ditandingi penyandang Datuk G.Palanivel, bekas timbalan presiden Datuk S.Subramaniam dan Datuk S.Sothinathan.

Palanivel disokong oleh presiden parti Datuk Seri S.Samy Vellu yang sebelum ini menang tanpa bertanding buat penggal kesebelas berturut-turut sehingga akhir 2012.

Vijayanathan berkata undian akan bermula kira-kira 11.30 pagi dan dijangka berakhir 2.30 petang di Pusat Dagangan Dunia Putra.

Lebih 100 petugas akan mengira undi dan prosesnya boleh disaksikan oleh calon dan ejen mereka.

-- BERNAMA

Tiada ulasan: