16 Februari 2010

Rosmah mahu kerjasama bendung pembuangan bayi, kes yang lain macam mana ?

1 Rabiul Awal 1431H.

Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor hari ini membayangkan kemungkinan mewujudkan rangkaian kerjasama dengan pelbagai pihak bagi membendung gejala pembuangan bayi yang semakin kritikal sejak kebelakangan ini.

Saya ucapkan tahniah dengan respon yang diberikan Isteri PM 1Malaysia dan keprihatinan yang mendalamnya. Namun terfikirkah dia bahawa dalam beberapa hal beliau mestilah berkerjasama untuk menyelesaikan tohmahan pelbagai pihak tetang keterlibatannya dalam Kes Al Tantuya.

Semuga segala hasratnya untuk berkerjasama termasuklah untuk membersihkan dirinya dan suaminya PM 1Malaysia bahawa dengan bukti yang jelas untuk membersihkan keluarganya yang dikaitkan dengan pembunuhan warga Monggolia iti. Saya pun tidak sanggup mendengar lagi tuduhan demi tuduhan dikeluiarkan oleh pelbagai pihak kalaulah benarlah keluarganya bersih dan tidak bersalah.

Katanya beliau akan berbincang dengan pihak berkenaan terlebih dahulu sebelum melaksanakan sebarang kempen kesedaran dalam menangani masalah ibu yang melahirkan anak luar nikah.

"Insya Allah, saya rela bekerjasama dengan badan kerajaan serta pihak lain bagi membendung isu pembuangan bayi," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran parti Gerakan di Menara PGRM di Kuala Lumpur hari ini.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lakonan politik nak tipu rakyat

Tanpa Nama berkata...

membendung tak apa jangan BOOM!
sudah lah......

Tanpa Nama berkata...

haah dowh..gimik politik je lebih