18 Mac 2010

Hilang yang sukar dicari ganti - Siva Panthiyan

1 Rabiul Akhir 1431H..
http://alhusseyn51.blogspot.com

LANGKAP, 16 Mac : Beberapa pemimpin PAS yang turut hadir sebagai kunjungan hormat dan tanda solidariti di rumah mendiang Panthiyan a/l Patchamuthu atau lebih mesra di panggil Siva pada tengahari ini telah menyampaikan uzapan takziah dan rasa simpati kepada keluarga yang malang itu.

Ust Nasir Zakaria telah menyampaikan salam takziah daripada Ketua Pemuda PAS Pusat, Ust Haji Nasrudin Hassan A Tantawi yang tidak berkesempatan hadhir pada hari ini.

“Kami berasa sedih diatas kehilanagn seorang aktivis masyarakat yang cukup gigih untuk melihat satu kesatuan diantara bangsa-bangsa atau pun kaum di Malaysia ini khususnya.

“Setinggi-tinggi takziah kami ucapkan dan berharap keluarga mendiang bersabar menghadapinya,” katanya.

Sebagai wakil Pemuda PAS Pusat, beliau telah menyampaikan sedikit sumbangan awal sebagai tanda simpati dan rasa kehilangan daripada satu perjuangan untuk membentuk sebuah negara Malaysia baru.

Sementara Ahli Parlimen Kota Bharu, Dato Wan Abd Rahim pula, bagi pihak warga Kota Bharu Kelantan dan juga bagi pihak YAB Tok Guru, merakamkan ucapan takziah kepada keluarga mendiang Siva dan merasakan pemergian mendiang suatu kehilangan besar kepada perjuangan PAS , terutama sekali Dewan Perhimpunan Penyokong PAS negeri Perak, khususnya di Teluk Intan dan Pasir Salak.

Beliau berharap keluarga mendiang akan dapat menghadapi dengan tabah akan ujian ini dan yang kan mendatang bersama-sama dengan jemaah.

Bekas Exco Pakatan Rakyat Perak yang kini merupakan pengerusi Lujnah Perpaduan PAS Perak, Tuan Haji Zainuddin Yusuf menyifatkan mendiang Siva sebagai seorang yang berani dan mampu menimbang fakta-fakta serta mampu memberi pandangan yang bernas disamping dapat menerima nasihat-nasihat yang diberikan.

Menurutnya, mendiang merupakan pejuang asal penubuhan kelab penyokong PAS yang kini dinaik taraf sebagai Dewan Perhimpunan Penyokong-Penyokong PAS.

Beliau berjanji, PAS Perak akan berikhtiar untuk membantu keluarga yang malang ini.

Sementara itu pula, Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, merangkap YDP Pasir Salak, Ust Mustafa Shaari , sebagai mewakili PJ, Ust Abu Bakar dan Dato’ Seri Nizar yang sedang berada di luar negeri , merakamkan ucapan takziah kepada keluarga mendiang dan berharap akan ada penggantinya nanti untuk bersama meneruskan perjuangan suci ini.

Beliau yang berasal dari kawasan yang berhampiran ini, amat mengenali tingkah laku dan peribadi mendiang Siva.

Tiada ulasan: