30 Mac 2010

Terkini 5.50 pagi : Sekatan Polis di Parit Buntar.

Dalam perjalanan menuju ke lebuh raya sebentar tadi saya terkejut dengan satu sekatan polis yang diadakan di pangkal Jambatan yang menghubungkan Parit Buntar dengan andar Baharu.

Kelihatan terdapat 3 orang pegawai polis berpakaian lengkap yang bertugas. Apabila saya membuka cermin kereta dan bertanyakan apakah tujuan sekatan diadakan awal pagi begitu , salah seorang dari mereka yang mengenali saya mengatakan untuk menjaga keselamatan.

Namun apabila saya persoalkan adakah ada kaitan dengan sidang yang akan berlangsung pada hari ini, dia menjawab ringkas "sekali la... "

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Laaa...pai tadi semasa saya dalam perjalanan dari Selama ke Taiping, entah berapa kali ada 'roadbock'. Hairan betul! Entah apa yang ditakutkan mereka? Yang pastinya mereka TAKUTKAN BAYANG-BAYANG SENDIRI je...