12 April 2010

PROGRAM LAJNAH TANAH & PEMBANGUNAN WILAYAH PAS PERAK

26 Rabiulakhir 1431H,

Program taklimat dan dialog bersama Mazlan Aliman. yang diadakan antara jam 3.00 ptg - 6.00 ptg di PASTI di Felda Gunung Besout 2. Di dalam taklimat yang sampaikan oleh Mazlan Aliman (Pengerusi ANAK) banyak menyentuh isu - isu penyelewengan dan penindasan Felda terhadap golongan peneroka.

Banyak persoalan yang dikemukan oleh peneroka di dalam sessi dialog yang berkisar tentang masalah generasi kedua Felda, bebanan hutang yang terpaksa di tanggung dan masalah hak milik tanah di Felda. Kira-kira 100 orang peneroka hadir dalam program ini. Program ini turut di hadiri oleh Haji Razman selaku Pengerusi Lajnah Tanah & Pemb. Wilayah Pas Perak, YDP Pas Kawasan Tanjung Malim dan AJK Lajnah.

Hadir sama dalam majlis tersebut ialah Pengerus lajnah di Penringkat Negeri Perak, Hj. Razman Zakaria.

Pada sebelah mamam pula diadakan satu Ceramah penerangan yang dianjur oleh Pas Kawasan Tanjung Malim di sampaikan oleh Mazlan Aliman sebagai penceramah pertama dan YB Drs. Khalil Idhan Lim ( Ketua Penerangan Pas Perak). Ceramah dihadiri kira- kira 200 orang.






2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS Felda Gunung Besout makin semangat

Ledang72 berkata...

Teruskan perjuangan ANAK sampai bo hancurkan "anak" kepada "bapa Penerokaan Felda" ini. Klu nanti najib dah jatuh mcm Pak Lah kaki tido tu, rosmah bo bukak "salun rambut" lak di felda2 di Malaysia gan Tel Aviv. Bodo punye APCO/umno