24 Mei 2010

Bubar Dun: Umno diingat jangan ambil risiko

GUAR CHEMPEDAK, 22 Mei: Umno BN diingat jangan terlalu mengambil risiko menyerang negeri-negeri Pakatan Rakyat dengan kaedah memujuk Adun PR lompat parti, kerana tiada jaminan Umno BN akan menang pada pilihan raya umum nanti nanti.

Ahli Majis Pimpinan Pusat, Parti Keadilan Rakyat, Datuk Johari Abdul (gambar) berkata, beliau juga tidak nampak strategi Umno BN itu akan membuahkan kejayaan, apatah lagi mahu merampas kembali pentadbiran negeri yang telah dimenangi PR dalam pilihan raya umum yang lalu.

"Mereka (BN) juga jangan ambil risiko dan ingat mereka hebat, kalau pun diadakan pilihan raya jangan ingat BN akan menang, belum tentu BN akan menang," katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas serangan terhadap negeri Kedah sehingga kerajaan negeri menganjurkan ceramah khas isu bubar Dun malam ini.

Menurutnya, isu pembubaran Dun Kedah hanyalah mainan politik Umno dan perang psikologi mereka terhadap kerajaan PR Kedah.

Umno selaku pembangkang di negeri itu katanya menjadi tidak tentu arah apabila Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berjaya mengawal dan mentadbir negeri dengan baik.

"Mereka mencipta berbagai fitnah, usaha dan helah untuk memporak-perandakan kestabilan pemerintahan Pakatan Rakyat (PR) yang diketuai oleh Ustaz Azizan, namun kerajaan negeri mampu menahan asakan tersebut dengan baik.

"Malam ini, insyaAllah, kita akan himpunkan kesemua Ahli Parlimen dan Adun untuk buktikan kepada rakyat bahawa kita sentiasa berdiri teguh di belakang Ustaz Azizan," katanya ketika ditemui semasa menyaksikan Kejohanan Bola Sepak Liga MB Kedah di Padang Guar Chempedak, tengah hari tadi.

Harakahdaily/-

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DUN sendiri tak berani bubar nak suruh bubar DUN negeri orang pula.

Tanpa Nama berkata...

UMNO dah rasa cukup kuat sekarang boleh bubar DUN Perak dan Parlimen Malaysia????

Tanpa Nama berkata...

kenapa lah hampa gabra sangat. Sebenak nya BN tak pernah kacau pun negeri Kedah. Dan ADUN yg keluaq pun tak masuk BN pun. Mereka sendiri yg nk keluaq nak wat camana. Rumah tangga ahli komponen BN pun UMNO x pernah kacau ni kan pulak PR. ADUN2 hangpa ni x ada jati diri kerana semasa nak bertanding dulu hanya tangkap muat saja tu yang jadi lagu tu. Jangan salahkan lantai jongkang jongkit kalu tak pandai menari....