04 Mei 2010

Sekitar Mesyuarat Agung PAS Kawasan Lenggong

18 Jamadil Awal 1431H.
Oleh Mohd Syamil Azhar.

LENGGONG:Mesyuarat Agung PAS Kawasan Lenggong kali ke-7 baru-baru ini menyaksikan sebanyak 190 ahli baru menerima sijil keahlian masing-masing yang disampaikan Setiausaha Perhubungan PAS negeri, Ustaz Misbahul Munir Masduki. Sijil keahlian diterima oleh ketua PAS cawangan masing-masing yang disampaikan sebelum mesyuarat dimulakan.

Mesyuarat yang diadakan di Dewan Sekolah Agama Hidayatul Quran, Kota Tampan Air dekat sini yang juga adalah mesyuarat agung pertama bagi Haji Razman Zakaria selaku Yang DiPertua baru PAS Kawasan Lenggong, turut menyaksikan kehadiran kira-kira 400 perwakilan dan pemerhati.

Kehadiran yang paling menggalakkan dalam sejarah tujuh tahun PAS Kawasan Lenggong itu membuktikan sokongan padu terhadap saf kepimpinan baru diterajui Haji Razman yang sejak awal terpilih tidak menoleh ke belakang lagi untuk membawa PAS Lenggong berada di depan. Hasilnya, PAS Kawasan Lenggong kini tidak lagi ketinggalan di belakang, sebaliknya telah jauh berada di depan setanding kawasan-kawasan yang telah sedia aktif di Perak khususnya.

Mesyuarat agung kawasan kali ini turut menyaksikan penyampaian derma kepada seorang wanita mangsa kebakaran rumah di Kampung Padang, Gerik baru-baru ini selain kutipan derma untuk membantu dua Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) di Lenggong.

Sementara itu, mesyuarat agung kali ini terpaksa dipindah tempat apabila permohonan mendapatkan Dewan Merdeka Lenggong ditolak pihak berkenaan dengan alasan bangunan akan dibaik pulih dalam masa segera. Mesyuarat bermula jam 10 pagi yang dirasmikan oleh Setiausaha Perhubungan PAS negeri, Ustaz Misbahul Munir Masduki itu berakhir jam 2 petang.Tamat.

Seorang perwakilan sedang bahaskan usul.

Ustaz Misbahul Munir Masduki sedang berucap merasmikan Mesyuarat Agung PAS Kawasan Lenggong.

Sebahagian perwakilan muslimat.

Misbahul Munir sampaikan sijil ahli baru kepada salah seorang ketua PAS cawangan.

Haji Razman sampai sumbangan kepada mangsa rumah terbakar - sumbangan dikutip semasa Mesyuarat Agung PAS Lenggong baru-baru ini.

1 ulasan:

CUCU PEJUANG berkata...

JAZAKUMULLAHUQOIRAN BUAT PAS LENGGONG....KUBU KUAT UMNO DAPAT DITEMBUSI.RAMAI YANG TELAH SEDAR DAN INSAF.WALAUPUN DIHATI KECIL MASIH ADA SAYANG PADA UMNO NAMUN JIWA MEREKA TIDAK MAHU BERSENGKOKOL LAGI DENGAN PEMIMPIN YANG TIDAK BERJIWA RAKYAT.PAS MENJADI PLATFORM BARU BUAT MEREKA YANG MASIH TEBAL SEMANGAT PERJUANGAN.MATLAMAT PAS DAN UMNO BERBEZA.SELAMA INI MEREKA DIBUTAKAN DAN DIPEKAKKAN OLEH UMNO.SEJARAH SILAM DISINGKAP.BUKAN UMNO YANG JADI JUARA MENUNTUT KEMERDEKAAN MALAYA TAPI PEJUANG RAKYAT YANG DITENGGELAMKAN NAMA MEREKA.LEMBU PUNYA SUSU SAPI DAPAT NAMA....TAKBIR!!!