05 September 2010

Sumbangan Aidilfitri PAS di DUN Titi Serong

Sebahagian dari yang hadir.
26 Ramadhan 1431H.
http://pemudapasperak.com/

Parit Buntar 4 Sept - PAS Parit buntar hari ini bersama Pusat Khidmat Parlimen dan Pusat Khidmat DUN Titi Serong telah menganjurkan program 'Majlis Penyampaian Sumbangan Aidilfitri' bagi DUN Titi Serong.

Program yang bermula jam 9.00 pagi ini dijalankan di Markaz Tarbiah Titi Serong yang dihadiri oleh Ahli Parlimen Parit Buntar YB Dr. Mujahid Yusuf Rawa, YB Drs. Khalil Idham Lim, AJK PAS Kawasan serta AJK Dewan Pemuda PAS Kawasan.

Menurut Ketua Lajnah Kebajikan merangkap Timbalan YDP Kawasan Parit Buntar Bahrin Desa, program yang diadakan saban tahun ini telah menjadi kewajipan. Sumbangan kali ini merupakan keperluan rumah serta wang belanja sempena aidilfitri tidak berapa lama lagi.




YB Dr. Mujahid menyampaikan sumbangan kepada penerima

YB Khalil Idham Lim menyampaikan sumbangan


"PAS Kawasan Parit Buntar sentiasa menekankan kebajikan rakyat, ini dibuktikan dengan pelbagai program kebajikan kepada penduduk seperti yang dianjurkan hari ini.

"Kita juga sentiasa turun terus ke rumah-rumah bagi menyampaikan sumbangan kepada mereka yang memerlukan pertolongan seperti bantuan kebakaran, membaiki rumah serta sumbangan fakir miskin" Menurut beliau.

Sumbangan ini diserahkan kepada 170 orang melibatkan 27 cawangan di seluruh DUN Titi Serong. Penerima sumbangan terdiri daripada fakir miskin dan ibu tunggal.

Menurut Bahrin lagi, PAS Kawasan sentiasa mengambil berat kepada mereka yang tidak bernasib baik dan sumbangan ini akan diteruskan walaupun selepas Ramadhan. Ini kerana kebajikan rakyat adalah tanggungjawab PAS dimana Islam sentiasa menggalakkan supaya umatnya memberi sedekah serta tolong menolong sesama umat Islam.

"Kita PAS sentiasa mengambil contoh Rasulullah SAW dalam menedalani sifat membantu golongan yang tidak berkemampuan ataupun susah" katanya.
Bagi penerima sumbangan mereka amat terharu dan melahirkan kesyukuran kehadrat Allah SWT atas sumbangan ini. " Kami bersyukur kepada Allah atas sumbangan ini serta berterima kasih kepada PAS yang sentiasa prihatin kepada kami golongan yang kurang berkemampuan ini" katanya.

Tiada ulasan: