22 November 2010

Doa kejayaan buat semua calon-calon SPM dan STPM

15 Zulhijjah 1431 H
Oleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 22 Nov : Peperiksaan SPM dan STPM akan bermula sesi peperiksaannya mulai esok, dan kepada semua pelajar-pelajar yang mendudukinya selamat menempuh peperiksaan, dan ingatlah sesungguhnya peperiksaan di akhirat nanti akan menjadi suatu yang amat berbeza dan sukar dari ini,” kata Drs. Khalil Idham Lim, ADUN Titi Serong ketika ditemui di sini.

Mengikut maklumat kementerian, seramai 467,970 calon akan mengambil peperiksaan SPM di 3,594 pusat peperiksaan seluruh negara bermula 23 november hingga 20 Disember ini.

Tambahnya lagi yang juga merupakan Ketua Penerangan PAS Perak, seramai 53,674 calon akan menduduki peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) di 760 pusat peperiksaan di seluruh negara mulai 23 november hingga 16 Disember 2010.

Bagi yang bakal menduduki peperiksaan SPM, pastikan juga anda membawa kad pengenalan dan Borang Perakuan Calon Peperiksaan SPM ke pusat peperiksaan bagi memastikan pengurusan dan pengendalian peperiksaan berjalan lancar.

Selain itu, calon-calon diingatkan supaya bersedia dan membuat persiapan awal bagi menghadapi sebarang keadaan yang mungkin menghalang atau melewatkan mereka ke pusat peperiksaan sebagaimana tertera di jadual.

Begitu juga bagi mereka yang bakal menduduki peperiksan STPM, mereka diingatkan supaya calon sentiasa membawa kad pengenalan dan Laporan Pendaftaran Kemasukan Calon (LPKC1 dan LPKC2) sepanjang peperiksaan di samping menyemak nama pusat peperiksaan.

Selain itu, beliau yang juga Ketua Sekretariat Pekatan Rakyat Perak mengingatkan, calon perlu bersedia dengan persediaan yang lengkap bagi menduduki peperiksaan nanti.

“Semoga anda semua memperoleh kejayaan yang cemerlang, insya-Allah, setelah kita berazam melakukan yang terbaik maka berserah serta bertawakallah kepadaNya dengan memohon pertunjuk dari Allah pencipta seluruh makhluk,” katanya.


Tiada ulasan: