22 November 2010

Drs. Khalil : Pakatan Rakyat akan teruskan dasar yang baik untuk rakyat.


ADUN Titi Serong,Drs. Khalil Idham Lim sedang menyampaikan ceramahnya dalam Program PAS For All di Kg. Baru Jerlun Kuala kangsar.

15 Zulhijjah 1431H.
Hafizi Pauzi

KUALA KANGSAR, 22 Nov.:- Pakatan Rakyat akan meneruskan dasar yang baik untuk rakyat yang terhenti sejak rampasan kuasa di Perak apabila diberikan mandat kembali oleh rakyat dalam PRU ke 13 akan datang. Kita telah membuktikan selama 11 bulan dan kita akan teruskan. Demikian antara penegasan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim dalam ceramahnya sempena Program PAS For All anjuran PAS Kawasan Kuala Kangsar di Kampung Baru Jerlun di sini.

Sebahagian yang hadir dari pelbagai kaum sedang mendengar ceramah penerangan.

Hadir sama dalam program yang dihadiri sekitar 100 orang warga setempat itu ialah ADUN Lubok Merbau, Hj. Mohd Zainuddin Yusof, YDP PAS Kawasan, Hj. Ibrahum, Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Perak, Sdr. Beh, Pimpinan DAP, PAS dan PKR setempat.

Semasa menyampaikan ceramahnya Drs. Khalil juga menegaskan bahawa tidak ada alasan orang Cina takut kepada PAS kerana mengikut sejaranya orang Cina terlebih dahulu memeluk Islam berbanding dengan orang Melayu.

Namun menurutnya demi untuk mengekalkan kuasa yang ada, pelbagai momokan dan menakut-nakutkan PAS kepada orang Cina dilakukan oleh UMNO . Katanya semasa ditemui selepas program tersebut.

Selain itu katanya lagi segala Usaha yang dilakukan oleh Kerajaan pakatan Rakyat Di Perak membukti kita mampu melakukan apa yang telah dilakukan oleh BN selama 50 tahun dan kita melakukan dasar-dasar baru yang tidak pernah dilakukan oleh BN dalam tempoh itu.

"Pengagihan projek pembangunan dan kebajikan kepada rakyat tidak mengira kelompok dan parti politik dan inilah yang tidak mampu dilakukan oleh BN" katanya.

Tiada ulasan: