19 Disember 2010

Anwar : PAS wakili Pakatan Rakyat di Tenang.

13 Muharram 1432H.

Penasihat Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menerima dengan baik teguran dari PAS dan DAP mengenai kelemahan dalam menentukan Calon. Serentak dengan itu dia memohon maaf atas kelemahan dan menegaskan apa yang boleh dilakukan parti ialah perlu adanya tarbiyah dan menyingkirkan anasir yang boleh merosakkan parti dan perpaduan.

Penegasan itu diucapkan dalam ucapan penggulungan dalam Konvensyen Pakatan Rakyat yang diadakan di Kepala Batas, Pulau Pinang.

Anwar juga mencabar kenyataan bekas PM Singapura dan bekas PM Malaysia yang disiarkan dalam WikiLeaks dengan tanpil ke Mahkamah.

Anwar juga mendedahkan WikiLeaks yang mendedahkan Najib mesti menang kalau tidak dia akan didakwa dalam kes Altantuya Syaribuu.

Sedangkan media hanya hebahkan BN mendedahkan mengenai kesnya sedangkan kes ini tidak dihebah dan beliau menyeru seluruh jentera Pakatan Rakyat mendedahkan apa yang disebut oleh WikiLeaks mengenai Najib termasuk yang mengaitkannya dengan kes Altantuya.

Anwar juga mendedahkan dokumen dan menjelaskan Isu mengenai penglibatan Kerajaan malaysia dengan Apco Worldwide.

"Apa lagi bukti yang dikehendaki lagi" soal Anwar.

"Saya harap penjelasan saya memadai" tegasnya.

Menurut Anwar semuanya menunjukkan keangkuhan kuasa terhadap Ahli Parlimen dan rakyat.

"Saya bangga dan terima kasih dengan adik-adik barisan kedua Pimpinan pakatan Rakyat termasuk menyiapkan dokumen pakatan Rakyat yang dianggap penting dan kerangka dasar yang diluluskan."jelasnya.

Sambil itu dia mencadangkan dokumen itu dicetak ratusan ribu dan disebarkan kepada rakyat lebih awal.

Anwar juga menyifatkan Konvensyen pada hari ini satu kejayaan besar bagi Pakatan Rakyat.

Anwar juga mengumumkan keputusan calon PAS mewakili Pakatan Rakyat, dengan mendapat pengakuan semua Parti untuk memenangkan calon Pakatan Rakyat.

"Pakatan Rakyat juga akan mengadakan Kongres Ekonomi pakatan Rakyat pada awal Mac 2011" katanya.

Tiada ulasan: