26 Januari 2011

BN mengamal sikap talam dua muka

21 Safar 1432H.
Oleh : Hafizi pauzi.

LABIS, 26 Jan :- BN mengamal sikap talam dua muka terhadap pengundi Tenang sambil menempelak ia merupakan satu tindakan yang paling tidak bermoral dari sebuah parti yang mengaku pejuang rakyat, demikian jelas ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim.

Menurutnya yang juga Ketua Penerangan PAS Perak, Umno cuba menakut-nakutkan rakyat terhadap PAS, mereka berkempen dihadapan orang Melayu dengan mengatakan perjuangan PAS untuk menubuhan negara Islam adalah lakonan sahaja. Tidak kurang dari penceramah UMNO mengatakan bahawa PAS lah yang menggadaikan agama Islam demi kepentingan pol;itik.

“Kemudian pada kempen dihadapan bukan Melayu mereka menjelaskan bahawa PAS mahu tubuh negara Islam pula, mereka menakut-nakutkan pengundi bukan Islam dengan pelbagai putar belit termasuklah soal berjabat tangan” katanya.

Tambahnya, Umno perlu diberi pengajaran atas sikap memperbodohkan rakyat tersebut, pengundi di Tenang jangan beri muka kepada pembohong, apalagi mengundi calon PAS adalah jalan terbaik bagi menyelamatkan Malaysia.

“Saya yakin pengundi di Tenang bijak menilai situasi yang dibawa oleh umno, sudah 53 tahun merdeka, rakan karib mereka sendiri MCA dan MIC tidak faham asas-asas Islam.,” tegasnya.

"Sebenarnya UMNO dengki dan marah dengan PAS yang telah mendidik kepada kaum bukan Islam mengenai ajaran Islam yang sebenar, Selain itu mereka sepatutnya malu melalkukan tindakan dengan tindakan celupar pemimpin MCA yang memperitkaikan hukum Islam" jelasnya.

Tiada ulasan: