31 Mac 2011

Khalil : BN gagal dan tidak mampu berubah


26 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -


PARIT BUNTAR, 31 Mac : Adun Titi Serong, YB Drs. Khalil Idham Lim berkata sejarah membuktikan Barisan Nasional gagal dan tidak mampu berubah, slogan bahawa BN mampu berubah tidak ubah seperti kata-kata kosong dan janji manis pemimpin BN. Ucapan sedemikian tidak lebih dari usaha untuk mengaburi mata rakyat supaya kembali menyokong BN.


Menurutnya usaha BN untuk menarik sokongan rakyat sering meningkat apabila hampir dengan Pilihanraya, kerana itu baginya lagi rakyat mestilah berhati-hati dengan media pengampu yang akan memaparkan janji-janji manis pemimpin BN.


Menyentuh mengenai peranan pemimpin yang diamanahkan oleh rakyat memimpin beliau menegaskan bahawa pemimpin BN telah mengkhianati amanah yang telah diberikan lebih 50 tahun.


“Pemimpin BN telah mengkhianati amanah yang telah diberikan lebih 50 tahun. Kerana itu negara memerlukan pemerintah yang bijak mengawal aset Negara untuk manfaat rakyat secara holistik, bukannya hanya untuk berapa kerat elit kerajaan seperti yang diamalkan oleh BN” katanya ketika ditemui di sini.


Tambahnya, pemerintah dalam apa jua keadaan mesti mendahulukan rakyat, ianya bukan sekadar slogan seperti yang dilaungkan oleh pemimpin BN namun satu kwwajipan yang sepatutnya berlaku dalam amalan memerintah di Malaysia.


"Bagi saya BN telah mempersendakan rakyat dengan pelbagai slogan, namun jauh dari realiti pelaksanaannya" jelasnya


“Saya ingin mempersoalkan kenapakah banyak dasar-dasar yang tidak dikaji dengan baik sebelum ia dilaksanakan? sehinggakan bayak wang rakyat telah dibazirkan” soalnya.


Dalam pada itu beliau yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak menggesa rakyat perlu menilai semula semua slogan BN termasuk sebagaimana yang dilaung-laungkan di Sarawak sekarang.


"Rakyat sarawak secara matang dan sedar mesti melihat kepada tempoh yang cukup panjang dan peluang yang telah diberikan kepada BN, kenapa sekarang baru BN berjanji untuk berubah" Soalnya


“Kini banyak bukti sebagaimana yang dipaparkan di media baru betapa banyaknya kelemahan BN mentadbir urus Malaysia, situasi ini memberi petunjuk bahawa Negara berada dalam situasi tidak selamat,Oleh itu saya menyeruh seluruh rakyat malaysia supaya " ubah sekarang selamatkan Malaysia", jelasnya ketika mengakhiri sesi temubual.

Tiada ulasan: