11 Mei 2011

Ferguson Sudah Ada Strategi

8 Jamadilakhir 1432H. [MOD] -

FERGUSON (depan) bertekad untuk membalas dendam di atas kekalahan United kepada Barcelona pada final Liga Juara-Juara 2009

MANCHESTER - Alex Ferguson tampak seperti sudah mempunyai strategi bagi menyekat kemaraan Barcelona pada final Liga Juara-Juara di Stadium Wembley pada 28 Mei ini.

Menurut pengurus Manchester United itu, beliau akan menggunakan corak permainan menyerang habis-habisan bagi memastikan misi tersebut tercapai.

"Kami memiliki para pemain yang mampu menyebabkan corak permainan lawan terganggu. Diharapkan jentera serangan kami dapat menghadirkan masalah kepada Barcelona.

"Semua menganggap Barcelona sebagai pasukan yang hebat tetapi United sudah berjaya memasuki pentas final.

"Ramai juga berkata yang United bukan sebuah pasukan yang kuat musim ini tetapi persembahan kami di laman sendiri masih hebat dan kami juga belum tewas di pentas Eropah," kata Ferguson.

United pasti mahu membalas dendam di atas kekalahan kepada Barcelona pada final 2009 dan Ferguson mahu anak-anak buahnya merantai pergerakan Xavi, Andres Iniesta dan Lionel Messi sebaik mungkin kali ini.

"Pada final 2009 itu, kami bermula dengan baik tetapi memberikan gol mudah kepada Barce- lona. Jadi kami perlu cari penyele- saian untuk menghentikan ancaman daripada Xavi, Messi dan Iniesta.

"Semua orang mencari cara untuk menyekat pemain-pemain itu kerana mereka merupakan pemain yang cukup hebat. Tetapi kami juga memiliki kemampuan untuk melakukan perkara yang sama," jelas Ferguson.

Sementara itu, Ferguson tidak bersetuju jika pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti dipecat setelah gagal memenangi sebarang piala musim ini.

"Ia mungkin mengejutkan saya tetapi ia bukanlah satu kejutan. Industri bola sepak sering membuatkan saya berasa bingung.

"Ancelotti merupakan individu yang telah dua kali menjulang trofi Liga Juara-Juara. Musim lalu beliau menghadiahkan kejuaraan berganda buat Chelsea. Jadi apa lagi perlu dipersoalkan tentang kemampuannya?" soal Ferguson. -

Agensi

2 ulasan:

zuhairy berkata...

ai YB, ada cerita pasal bola gak ker kat blog ni? hahaa

Red Worrior berkata...

YB boring melayan umporno yg nazak tggu nk mampus... tue yg lari topik sekejap......tak baik sokong team Setan Merah yb