30 Julai 2011

PRU 13 : MIC ingatkan PM lagi mengenai undi kaum India

Syaaban 1432H. [MOD] -

Presiden MIC Datuk G Palanivel hari ini mengingatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa kerajaan boleh memilih bagi tidak mengendahkan MIC dengan membiarkan BN menanggung risikonya.

Ini kerana, kata Palanivel semasa ucapannya pada mesyuarat agung tahunan ke-65 parti itu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), permintaan untuk bantuan bagi masyarakat India akan memberi kesan kepada sokongan 850,000 undi masyarakat India.

"BN harus sedar tentang masalah masyarakat kami kerana jika tidak berhati-hati kita mungkin dalam bahaya hilang kedudukan dalam politik di negara ini.

"Jika tuan (PM Datuk Seri Najib Abdul Razak) boleh penuhi (permintaan kami), kami beri jaminan undi masyarakat India akan kembali kepada BN,” katanya sambil diberi tepukan gemuruh oleh ahli

Ulasan:

Najib nampaknya positif untuk melakukan apa saja bagi menyelamatkan hayat BN, namun saya yakin kaum India sudah serik dengan janji 50 tahun yang tidak ditunai malah di khianati.

Semuga janji baru Najib dan MIC adalah bukti akhir kepada kaum India bahawa pemimpin BN dan MIC sentiasa ingin menipu mereka untuk terus kekal berkuasa.

Tiada ulasan: