19 Ogos 2011

Keluarga anak yatim Kampung Chicha dapat rumah baru

19 Ramadhan 1432H. [MOD] -

KUBANG KERIAN, 19 Ogos: Setelah dua minggu bertungkus-lumus mencari dana, sekeluarga anak-anak yatim Kampung Chicha akhirnya boleh bersenyum apabila ahli parlimen mereka, Salahuddin Ayub berjaya mendapatkan dana yang cukup untuk membina semula rumah mereka yang musnah dalam satu kebakaran.

“Pada hari ini Khamis 18 Ramadhan / Ogos 2011 sebanyak RM20 ribu lagi sumbangan telah dapat disampaikan kepada anak-anak yatim ini.

(Salahudin bersama anak-anak yatim di tapak rumah baru mereka yang sedang dalam pembinaan. Salahudin berjaya mengumpulkan RM50,000 sehingga kini untuk anak-anak yatim ini)

"Kerja-kerja awal untuk membina semula rumah anak-anak yatim ini telah pun bermula dengan diseliakan oleh pihak Pas Kawasan Kubang Kerian,” kata Salahuddin dalam satu kenyataannya kepada Harakahdaily hari ini.

Semenjak nasib malang anak-anak yatim Kampung Chicha dilaporkan di portal Harakahdaily dua minggu yang lepas, ramai pihak yang bersimpati telah memberikan derma untuk membantu melegakan kesusahan yang dialami oleh lima beradik yatim ini.

Setakad ini, Salahuddin telah menyerahkan RM40 ribu yang berjaya dikumpulkan kepada anak-anak yatim ini untuk mendirikan semula rumah mereka yang hangus akibat kebakaran.

“Setakad ini saya telah menyerahkan sebanyak RM40 ribu, sebagai menunaikan amanah dan tanggungjawab semua penderma yang sangat perihatin kepada nasib anak-anak yaim ini.

"Saya akan terus berusaha untuk menyempurnakan tanggungjawab ini insyaAllah. Saya telah menyampaikan juga salam semua penderma-penderma kepada anak-anak yatim ini dan mereka mendoakan agar penderma-penderma semua menerima ganjaran sewajarnya disisi Allah SWT,” kata Salahuddin yang juga Naib Presiden PAS.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: