20 Ogos 2011

Mahathir kata Melayu berpecah, Sebenarnya UMNO yang pecah dan bakal hilang kuasa.

20 Ramadhan 1432H. [MOD] -

Saya ingin membuat kenyataan mengenai isu yang diutarakan oleh Tun Mahathir mengenai kegusaran beliau jika umat Islam telah berpecah kepada tiga kumpulan (PAS,PKR dan UMNO), dan beliau risau hal ini berlaku kerana akan mudah unsur asing untuk menyelinap masuk katanya.

Tun Mahathir perlu perbetulkan skrip beliau, sepatutnya beliau mengeluarkan kenyataan bahawa beliau amat khuatir Umno itu sendiri yang berpecah, hakikatnya umat Islam berpecah kepada tiga puak bukanlah isunya.

Pada saya beliau maksudkan ialah para pengundi BN yang berbangsa Melayu Islam, jika undi dari kelompok ini dimonopoli Pakatan Rakyat, hasrat BN untuk meneraju Putrajaya pasti malap.

Umno-Bn sejak 2008 seterusnya PRN Sarawak dan yang terbaru selepas impak Bersih 2.0 telah menjadikan situasi parti Umno yang dikatakan tertua itu semakin parah kerana mengalami hakisan sokongan rakyat.

Juak-juak Umno yang sudah berumur sepatutnya berehat, Tun Mahathir sudah tua, jadi beliau patut ambil langkah seperti Pak Lah iaitu berehat, usia seperti Tun Mahathir bukannya usia untuk terus berpencak dalam arena politik.

Mungkin disebabkan beliau khuatir salahlaku kuasa yang telah dilakukannya menyebabkan baginya Umno perlu dipertahankan lagi demi menjaga kepentingan keselamatan beliau, maka oleh sebab itulah keluarnya kenyataan yang merapu dan tidak berpijak dibumi yang nyata.

Hakikat sebenar ialah Umat Islam tidak berpecah, perbezaan fahaman politik adalah perkara biasa dan Negara masih utuh dari pengaruh unsur asing seperti yang didakwa beliau (Tun Mahathir), cuma Umno sahaja yang bagitu takut jika mejoriti Umat Islam beralih undi menjelang PRU 13 nanti.

Dalam isu ini rakyat tidak perlu “kalut” dengan helah dan pembohongan Umno baik dari golongan veteran mahupun dari kedua-dua kem dalaman Umno iaitu kem Datuk Seri Najib Razak dan kem Tan Sri Muhyidin Yassin.

Perubahan perlu berlaku untuk menjamin ke arah Negara yang stabil dan bebas dari cengkaman penjajah Umno-Bn, tong sampahkan parti ini (Umno) kerana Negara telah banyak dapat susah disebabkan parti ini.

DRS KHALIL IDHAM LIM
PARIT BUNTAR, 20 OGOS 2011

Tiada ulasan: