23 Ogos 2011

Muslimat PAS Miri Semakin Aktif Mendekati Rakyat

23 Ramadhan 1432H. [MOD] -

Gambar Menujukkan salah seorang ibu tunggal menerima sumbangan daripada YDP PAS Miri

Miri - Sekali lagi Dewan Muslimat PAS Kawasan Miri melancarkan program kebajikan bersama penduduk tempatan di Taman Tunku dan Bakam. Seramai 20 ibu tunggal yang tinggal di kawasan tersebut menerima sumbangan sempena bulan Ramadan daripada Lajnah Kebajikan Dewan Muslimat PAS Kawasan Miri.

PAS Kawasan Miri mengharapkan agar sumbangan ini dapat meringankan sedikit bebanan mereka menjelang Aidilfitri yang akan diraikan pada 1 Syawal nanti. Turut hadir dalam program ini ialah YDP PAS Kawasan Miri Jofri Jaraiee yang mewakili pimpinan kawasan.



Gambar Muslimat sedang membaca kitab suci Al-Quran sempena majlis khatamal Al-Quran

Pada sebelah petangnya pula diadakan majlis khatamal Al-Quran yang anjurkan oleh para muslimat dengan penduduk tempatan di kawasan Miri dan juga di sekitar kawasan Sibuti. Dengan adanya majlis seperti ini akan mengeratkan lagi hubungan antara muslimat PAS dan juga penduduk tempatan.

Lajnah kebajikan PAS Miri akan terus turun padang bersama penduduk tempatan bukan saja dalam bulan ramadhan yang mulia ini tapi akan terus memberi sumbangan kepada semua mereka yang memerlukannya. PAS Miri akan mengamalkan konsep kearah Negara berkebajikan tidak kira musim dan akan terus menyumbang kepada semua golongan tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik.

PAS Miri
Jofri Jaraiee

Tiada ulasan: