12 Ogos 2011

Sedikit sumbangan lakar senyuman Aidilfitri

12 Ramadhan 1432H. [MOD] -

KUBANG KERIAN, : Kisah malang yang menimpa anak-anak yatim Kampung Chicha yang disiarkan minggu lepas telah mendapat simpati yang begitu meluas daripada para pembaca Harakahdaily dan masyarakat Malaysia.

Setakat hari ini, Khamis 11 Ramadhan bersamaan 11 Ogos 2011, jumlah sumbangan yang diterima telah mencapai lebih RM20,000.

(Salahudin menyerahkan sumbangan pertama kepada anak-anak yatim kampung Chicha ekoran kebakaran rumah mereka)

“Saya telah menyampaikan derma kepada anak-anak yatim ini sebagai mewakili penderma-penderma dalam usaha kita untuk membina semula rumah kediaman mereka,” kata Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub dalam satu kenyataannya ke Harakahdaily hari ini.

Minggu lepas, Salahuddin yang juga Naib Presiden PAS telah memohon kepada mereka yang bersimpati dapat membantu anak-anak yatim, yang nasib bagai jatuh ditimpa tangga di Kampung Chicha di kawasan parlimennya.

Lima orang adik-beradik malang ini, yang ibu bapa mereka meninggal setahun yang lalu, kini tinggal sehelai sepinggan akibat rumah mereka terbakar hangus baru-baru ini.

Menurut Salahuddin, yang telah berbincang dengan tukang rumah, kos untuk membina semula rumah mereka akan memakan kos sebanyak RM40 - 50 ribu.

“Insya-Allah saya akan terus berusaha untuk menyempurnakan tanggungjawab kita bersama membina rumah baru anak-anak yatim ini. Sumbangan dari penderma masih diperlukan. Mudah-mudahan Allah SWT menberkati usaha kita ini,” kata beliau.

Kepada sesiapa yang berminat membantu, sila hubungi sembangnaibpresidenpas@gmail.com

Sumbangan juga boleh dihantar terus kepada Salahuddin Ayub Maybank 101422116503 atau Bank Islam 01032020132475

Sila nyata
a. jumlah sumbanggan
b. untuk tujuan pengkhususan bina rumah anak yatim
c. Hantar satu email ke Salahuddin Ayub ( saladinnaib@yahoo.com atau sms ke nombor YB 013-7278292) dan untuk tujuan rujukan.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: