14 November 2011

Demokrasi ala BN saya anggap tidak ubah seperti budak tadika.

17 Zulhijjah 1432H. [MOD] -
Kenyataan Media

Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) untuk Pembaikan-pulih proses Mengundi adalah muslihat PM Najib untuk terus menipu dan mengaburi mata rakyat dan bertujuan meraih undi simpati.

Setakat ini tidak ada tanda-tanda positif bahawa segala penyelewengan dalam pilihanraya dapat diperbetulkan dalam masa terdekat ini.

Demokrasi ala BN saya anggap tidak ubah seperti budak tadika.

Saya mecadangkan kepada JK dari kalangan Pakatan Rakyat yang berada dalam PSC segera mengundurkan diri sebagaimana hasrat awal PR yang tidak berminat untuk bersama JK tersebut.

Langkah tersebut adalah untuk memulau PSC disebabkan keangkuhan BN itu sendiri.

Rekod BN selama memerintah itu sendiri membuktikan kepada kita bahawa mereka (BN) memang buruk dari segi tingkahlaku dan pekerti mereka. Bukan mudah mereka meneri pandangan orang lain selagi pandangan itu tidak menguntungkan mereka.

PSC dari awal lagi memberi gambaran bahawa ia cuma memenuhi desakan rakyat yang bersifat reda sementara dan tindakan penubuhan tersebut cuma bermotif sandiwara sahaja.

Demi maruah dan kuasa rakyat, Negara memerlukan seluruh warganya melakukan perubahan, saya sifatkan perubahan ini amat signifikan kerana situasi Negara dibawah pentadbiran BN nampaknya sudah semakin kronik,

Perubahan amat diperlukan bagi menjamin hak rakyat bagi menuntut dan merasai sendiri pilihanraya yang adil dan demokratik khususnya pada PRU 13 nanti.

Drs, Khalil Idham Lim
Parit Buntar, 14 Nov 2011

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia Hidup-hidup ken Tipu, 1Malaysia percaya.. kak-kah

Tanpa Nama berkata...

Sabar, kita tunggu tempoh matang yg di janjikan, kalu tk tunai kita demo 3.0 , oke, jadik..