06 November 2011

Idham Lim : Tingkatkan semangat pengorbanan yang ikhlas.



10 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

PADANG SERAI, 6 Nov.:-Umat Islam diseru untuk meningkatkan semangat pengorbanan untuk menegakkan kebenaran Islam dalam kehidupan diri, masyarakat dan bernegara dengan ikhlas tanpa tujuan sementara seperti mengharapkan sokongan selepas kuasa tergugat apa lagi secara bermusim. Demikianlah antara isi Khutbah Aidil Adha yang disampaikan oleh ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim di Masjid An Najah padanga serai pagi ini.

Khutbah Hari Raya itu disampaikan kepada sekitar 1000 orang jemaah di mesjid yang terletak di Parlimen Padang Serai dalam keadaan cuaca mendung namun sejak awal lagi para jemaah menuhi ruangan masjid tersebut.

Drs. Khalil yang ditemui selepas itu menjelaskan inilah kali pertama beliau menyampaikan khutbah di luar DUN Titi Serong sejak beliau menjadi ADUN sejak tahun 2008.

Pada kesempatan kehadiran beliau di Mesjid tersebut, 2 orang kakitangan NGO Idham Care turut serta untuk melakukan jualan wakaf Lot Tanah dan Bangunan Kompleks Pendidikan Darul Anwar.

Drs. Khalil Idham Lim yang juga merupakan Pengerusi Idham Care menekankan juga dalam khutbahnya betapa ibu bapa perlulah berkorban untuk mendidik anak-anak mereka supaya mengerjakan solat 5 waktu termasuk bertindak mendidik dengan merotan mereka.

Tiada ulasan: