06 November 2011

Perbaharui tekad dan harapan agar menjadi insan yang lebih berguna kepada agama Allah


10 Zulhijjah 1432H. [MOD] -Bersyukurlah kepada Allah yang anugerahkan Hari Raya kerana atas nama bangsa tiada Hari Raya yang semulia Hari Raya yang disyariatkan Allah SWT. Kalaupun ada, ianya sekadar keseronokan sementara yang tidak sampai natijahnya sampai ke akhirat.

Tambahan lagi orang Melayu mana ada Hari Raya melainkan Hari Raya Islam yang disambut dek kerana Allah berikan Hidayah kepada nenek moyang orang Melayu. Kerana itu tidak ada Hari Raya Melayu melainkan pada Hari Raya Islam,oleh itu pada kesempatan ini saya ucapkan Selamat Hari Raya Eidul Fitri kepada seluruh Umat Islam di mana saja berada.

Marilah kita rayakan hari ini sebagai hari untuk kita memperbaharui tekad dan harapan agar menjadi insan yang lebih berguna kepada agama Allah dengan meningkatkan semangat pengorbanan dalam usaha kita menegakkan kalimat Allah di bumi tercinta ini.

Kerana itu berusahalah dengan sepenuh tenaga untuk berkorban di jalan Allah dengan harta benda dan jiwa raga bagi melawan musuh-musuh Allah yang bertebaran di muka bumi ini.

Idham Lim
Parit Buntar/ 10 Zulhijjah 1432H.


Tiada ulasan: